ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
(ΠΕΑΕ)

e-mail : peaesymboulio@yahoo.com
τηλ. επικοινωνίας Δ.Σ.: Π. Σωτήρης : 0974439203
Β. Ζαρκινού: 0974778187
Μ. Μιλτσακάκης: 0107213198
Τ. Λιόντου: 0932514008

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ "ΡΥΘΜΙΣΗ" ΓΙΑ ΤΟΥΣ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

  1. Το Υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται στην καθιέρωση από το 2003 μιας ποσόστωσης στους διορισμούς εκπαιδευτικών ανάμεσα σε επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και εγγεγραμμένους στους πίνακες αναπληρωτών (75%-25% αντίστοιχα), με σαφή επιλογή η μεγάλη πλειοψηφία των διορισμών να γίνεται μέσω ΑΣΕΠ. Ειδικά για φέτος όπου δεν καλύπτεται το 75% του ΑΣΕΠ με επιτυχόντες, τότε οι θέσεις μεταφέρονται με τον εξής τρόπο: Το 50% στους 16μηνίτες, το 25% στον πίνακα Γ΄ των αναπληρωτών με βάση την προϋπηρεσία και το 25% στους έχοντες πάρει τη βαθμολογική βάση στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ αλλά δεν είναι διοριστέοι. Αν και πάλι κάποια κατηγορία δεν έχει τον απαιτούμενο αριθμό για να καλύψει το προβλεπόμενο ποσοστό, τότε οι θέσεις μεταφέρονται στην κατηγορία που έχει διαθέσιμους εκπαιδευτικούς. Αυτό, ειδικά για τους δασκάλους φέτος, σημαίνει ότι οι 2539 θέσεις του διαγωνισμού που παρέμειναν κενές θα καλυφθούν εξ ολοκλήρου από τους 16μηνίτες και τον πίνακα Γ΄ των αναπληρωτών

  2. Με βάση τα σημερινά δεδομένα, τον μεγάλο αριθμό αναπληρωτών και την πολιτική των διορισμών με το σταγονόμετρο είναι προφανές ότι για την μεγάλη πλειοψηφία των αναπληρωτών δεν μπορούμε να μιλάμε για άμεση προοπτική διορισμού. Μια ματιά στο μέγεθος των πινάκων δείχνει ότι με μια ποσόστωση 25% θα χρειαστούν αρκετά χρόνια για να εξαντληθούν οι σημερινοί πίνακες αναπληρωτών (Α' και Γ'). Σε αρκετές ειδικότητες θα χρειαστούν αρκετά χρόνια (τουλάχιστον 5) για να εξαντληθεί ακόμη και ο πίνακας Α' (16μηνο). Απλώς οι πίνακες των αναπληρωτών θα μετατραπούν και σε πίνακες μακράς αναμονής για διορισμό, στοιχείο που είναι πιθανό να οδηγήσει και αρκετούς στην αναγκαστική επιλογή της συμμετοχής στο διαγωνισμό.

  3. Η καθιέρωση, πέντε χρόνια μετά την ψήφιση του 2525/97 ουσιαστικά μιας νέας επετηρίδας αποτελεί την πιο μεγάλη ομολογία αποτυχίας της κυβερνητικής πολιτικής για τους διορισμούς και σαφή παραδοχή ότι η κατάργηση της επετηρίδας όχι μόνο δεν έλυσε προβλήματα αλλά και δημιούργησε καινούρια.

  4. Η διατήρηση του διαγωνισμού σκανδάλου του ΑΣΕΠ ως του κύριου συστήματος διορισμών, παρά την ρητή αντίθεση ολόκληρου του εκπαιδευτικού κινήματος, δείχνει το πραγματικό πρόσωπο της πολιτικής διορισμών της κυβέρνησης, μιας πολιτικής που καταργεί τα εργασιακά δικαιώματα του πτυχίου, ελαστικοποιεί τις εργασιακές σχέσεις στο δημόσιο σχολείο και αυξάνει την αδιοριστία.

  5. Οι διάφοροι "εκπρόσωποι" των αναπληρωτών, αυτοί που σε συνεργασία με κυβερνητικούς και κομματικούς κύκλους καλλιέργησαν όλο το προηγούμενο διάστημα την απάθεια, την απεργοσπασία και την παθητικότητα στο όνομα της "ρύθμισης" και συκοφάντησαν όσους διεκδίκησαν μια αγωνιστική προοπτική καλούνται να απαντήσουν: Αποτελεί δικαίωση μια "ρύθμιση" που ΔΕΝ εξασφαλίζει το διορισμό της μεγάλης πλειοψηφίας των αναπληρωτών;

  6. Σήμερα, περισσότερο παρά ποτέ, απαιτείται να καταγραφεί η πραγματική αγωνιστική διάθεση και διεκδίκηση του κόσμου της αδιοριστίας αλλά και ολόκληρου του εκπαιδευτικού κινήματος ενάντια στην πολιτική της εργασιακής ομηρίας και περιπλάνησης, να ακουστεί ξανά η απαίτηση για μαζικούς διορισμούς, αύξηση των οργανικών θέσεων, μόνιμο διορισμό τώρα ΟΛΩΝ των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και επαναφορά της επετηρίδας.

  7. Σε αυτά τα πλαίσια στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και το εκπαιδευτικό κίνημα συνολικά πέφτει τώρα η ευθύνη μιας αγωνιστικής απάντησης στην προσπάθεια του Υπουργείου να χειριστεί τα αδιέξοδα που το ίδιο δημιούργησε

  8. Η κινητοποίηση που έχει αποφασιστεί από την ΟΛΜΕ για την Παρασκευή 17/05/2002 (12 μ. Υπουργείο Παιδείας) ας αποτελέσει την αφετηρία του αγώνα. Ήρθε η ώρα να δείξουμε εάν θα αρκεστούμε στα ψίχουλα του Υπουργείου ή θα διεκδικήσουμε το δικαίωμα στην εργασία και την αξιοπρέπεια ολόκληρου του κόσμου της αδιοριστίας.

Αθήνα 15/05/2002

ΕπιστροφήΕπιστροφή ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα