ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ - ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ

 

Ενημερωτικό Δελτίο

 

ΟΚΤΩΒΡΗΣ 2002

 

ΘΕΜΑΤΑ :

  1. Ωράριο εκπαιδευτικών - πληθωρικά τμήματα

  2. Ποια είναι η αλήθεια για το ταμείο πρόνοιας και το εφάπαξ ;

  3. Επικίνδυνη αποθήκη τοξικών υλικών κοντά σε σχολεία !

  4. Nα αμφισβητήσουμε τη λιτότητα !

  5. Αξιολόγηση : Καθηκοντολόγιο εκπαιδευτικών - Σχολικός κανονισμός - Σχέδιο υπουργικής απόφασης για την αξιολόγηση

  6. Οι πρόσφατες επιλογές στελεχών εκπαίδευσης

 

1. Ωράριο εκπαιδευτικών - πληθωρικά τμήματα

Οι ραγδαίες αρνητικές εξελίξεις σε σχέση με το ωράριό μας και τον κίνδυνο να καταστρατηγηθούν οι εργασιακές μας σχέσεις, μας υποχρεώνουν να επανέλθουμε στο θέμα αυτό. Μπροστά στα νέα δεδομένα που διαμορφώνει για τη φετινή χρονιά η πολιτική του ΥΠΕΠΘ και αφού άκουσε προσεκτικά τις απόψεις των συναδέλφων ειδικοτήτων που ήταν παρόντες στην τελευταία του συνεδρίαση, το Δ.Σ. έχει να παρατηρήσει τα εξής :

1. Η χαρακτηριστικότερη περίπτωση ελαστικοποίησης του ωραρίου και των εργασιακών σχέσεων είναι εκείνη των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων και ιδιαίτερα των αγγλικών. Οι συνάδελφοι αυτοί καλούνται πολλές φορές να συμπληρώσουν ωράριο σε τρία ή και τέσσερα σχολεία και σε δύο τμήματα δημιουργικής απασχόλησης. Καλούνται να καλύψουν μια διδακτική ώρα σε απομακρυσμένες σχολικές μονάδες. Καλούνται να αποδεχτούν ένα ωράριο 10.00 - 04.00 σε καθημερινή σχεδόν βάση. Η συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου στα τμήματα δημιουργικής απασχόλησης μπορεί να εμφανίζεται τώρα στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, αλλά όπως αναφέρει η σχετική εγκύκλιος αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς που έχουν περίσσευμα διδακτικής ώρας. Το κυλιόμενο εξάωρο που για πρώτη φορά εμφανίζεται στην εκπαίδευση αποτελεί ερμηνεία του ΥΠΕΠΘ για το ωράριο των εκπαιδευτικών τη στιγμή, που στο υπάρχον νομικό πλαίσιο δεν προβλέπεται πουθενά ελαστικό κυλιόμενο ωράριο. Η εισαγωγή αγγλικών και φυσικής αγωγής στα τμήματα δημιουργικής απασχόλησης γίνεται χωρίς περιεχόμενο διδασκαλίας, στόχους και σκοπούς. Επιχειρείται έτσι να δημιουργηθεί μια ψευδής εικόνα για "κοσμογονική αλλαγή" των τμημάτων δημιουργικής απασχόλησης σε ολοήμερα με θύματα τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών και τις μορφωτικές και βιολογικές ανάγκες των μαθητών.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας καταγγέλλει αυτή την εξέλιξη, θεωρεί ότι αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την ελαστικοποίηση των εργασιακών μας σχέσεων και αποτελεί παράγοντα υποβάθμισης του δημόσιου σχολείου.

Η πλαστή εικόνα "αναβάθμισης" που επιχειρεί να περάσει το ΥΠΕΠΘ στην κοινή γνώμη για την ολοήμερη λειτουργία του σχολείου, είναι προφανές ότι χτίζεται πάνω στο πτώμα των εργασιακών μας δικαιωμάτων και των παιδαγωγικών αναγκών των μαθητών. Επιπλέον καταγράφεται πλέον ξεκάθαρα η επιδίωξη να επιβαρυνθούν οικονομικά οι γονείς και να διασπαστεί ο ενιαίος δημόσιος δωρεάν χαρακτήρας της εκπαίδευσης.

Καλούμε τη Δ.Ο.Ε. να αφήσει κατά μέρος την τακτική συναίνεσης με το ΥΠΕΠΘ και την κυβερνητική πολιτική και να πάρει άμεσα αποφάσεις αγωνιστικές για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας.

Εμφανίζεται πια άμεση η ανάγκη να προβληθεί το αίτημα μείωσης του ωραρίου για όλους τους εκπαιδευτικούς στα επίπεδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στα πλαίσια αυτά να διαμορφωθεί μια συνολική πρόταση για τη λειτουργία του σχολείου. Ακόμα μεγαλύτερη είναι όμως η ανάγκη να υπερασπίσουμε το σταθερό εργασιακό ωράριο ( 8π.μ.-2μ.μ.).

Ο Σύλλογός μας θα προωθήσει πρωτοβουλίες για αγωνιστική κινητοποίηση σε συντονισμό με Συλλόγους - ΕΛΜΕ - γονείς στο επόμενο διάστημα που στα κύρια αιτήματά της θα περιλαμβάνει το ζήτημα του ωραρίου.

2. Όπως είχαμε τονίσει σαφέστατα στην προηγούμενη ανακοίνωσή μας, η υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο μετά το διδακτικό τους ωράριο χωρίς να τους έχει ανατεθεί συγκεκριμένη εργασία, είναι παράλογη και επιπλέον παράνομη. Οι ίδιες οι εξελίξεις μας δικαίωσαν στο θέμα αυτό. Κρίσιμη όμως ήταν η στάση των συναδέλφων και των συλλόγων διδασκόντων που εφάρμοσαν την απόφαση του Συλλόγου και υποχρέωσαν τη διοίκηση να αναδιπλωθεί στο θέμα αυτό.

3. Όπως φαίνεται ξεκάθαρα στη γνωμάτευση του νομικού συμβούλου της ΔΟΕ που επισυνάπτουμε, η μετακίνηση μαθητών που ανήκουν στα όρια μιας σχολικής μονάδας σε γειτονικά σχολεία έρχεται σε αντίθεση με την υπάρχουσα νομοθεσία που καθορίζει σαφέστατα τη διαδικασία καθορισμού των ορίων των σχολικών μονάδων. Οι όποιες προσπάθειες του ΥΠΕΠΘ να καταργήσει στην πράξη τα όρια των σχολείων ώστε να πετύχει όσο το δυνατό περισσότερες συνενώσεις τμημάτων και να προωθήσει την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, οδηγεί σε πληθωρικά τμήματα και επιπλέον μετακυλύει τις όποιες νομικές ευθύνες στους Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων που καλούνται να μετακινήσουν μαθητές σε άλλα σχολεία. Τονίζουμε από την πλευρά μας ότι οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων φέρουν ευθύνη στο θέμα αυτό, ειδικά όταν υποκύπτουν σε προφορικές πιέσεις. Στην περίπτωση που θα υπάρξει γραπτή εντολή για μετακίνηση μαθητών έξω από τα όρια των σχολείων παρακαλούμε να ειδοποιηθεί αμέσως το Δ.Σ. του Συλλόγου.

4. Ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων, παρατηρούνται ακόμα ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού και επιπλέον εμφανίζεται το φαινόμενο να λειτουργούν τμήματα με 31 και 33 μαθητές. Καλούμε τη διοίκηση να καλύψει άμεσα τα κενά σε διδακτικό προσωπικό και να δημιουργήσει επιπλέον τμήματα όπου υπάρχει ανάγκη.

2. ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΦΑΠΑΞ ;

Οι τελευταίες εξελίξεις και οι συζητήσεις ΑΔΕΔΥ - Υπουργείου Εργασίας & Κοινωνικών Ασφαλίσεων είναι τουλάχιστον ανησυχητικές. Οι απαράδεκτες προτάσεις για χρηματοδότηση του Ταμείου Πρόνοιας από έκτακτες εισφορές των νεοδιόριστων ύψους ενός μισθού (!!) και η φιλολογία ότι "το Ταμείο Πρόνοιας αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω των μαζικών συνταξιοδοτήσεων του τελευταίου διαστήματος" μας υποχρεώνουν να επαναφέρουμε τα πρωταρχικά και κρίσιμα ερωτήματα :

  • Πόσα δις του ταμείου μας χάθηκαν στη μαύρη τρύπα του Χρηματιστηρίου ;

  • Ποιοί έχουν την ευθύνη γι' αυτή την εξέλιξη ;

  • Με ποιο δικαίωμα προτείνουν σήμερα να πληρώσουν πάλι οι εργαζόμενοι για τις δικές τους ευθύνες ;

Η ΑΔΕΔΥ καλά θα ήταν να αφήσει κατά μέρος τις "εποικοδομητικές" προτάσεις για κάλυψη του Ταμείου από τους νεοδιόριστους και να ζητήσει επιτέλους το αυτονόητο : να καλύψει τη μαύρη τρύπα του Ταμείου Πρόνοιας αυτός που τη δημιούργησε - το κράτος. Και επιπλέον να καταργηθεί το απαράδεκτο καθεστώς της χρηματοδότησης του Χρηματιστηρίου με δικά μας χρήματα.

3. ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΑΠΟΘΗΚΗ ΤΟΞΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΚΟΝΤΑ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ !

Με έκπληξη ενημερωθήκαμε ότι δίπλα σε κατοικημένη περιοχή και κοντά σε σχολικά κτίρια λειτουργεί αποθήκη του ΟΛΠ με επικίνδυνα χημικά υλικά.

Παίρνοντας υπόψη τους κινδύνους που υπάρχουν για τους μαθητές αλλά και για τους κατοίκους της περιοχής, ο Σύλλογός μας υποστηρίζει ανεπιφύλακτα την τελευταία ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Περάματος ώστε να πάψει η λειτουργία της συγκεκριμένης αποθήκης.

4. Nα αμφισβητήσουμε τη λιτότητα !

Το κύμα ακρίβειας που σαρώνει την αγορά σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη πολιτική σκληρής λιτότητας, οδηγεί σε οικονομική εξαθλίωση τον κόσμο της εργασίας. Ταυτόχρονα ζούμε και την υποκριτική στάση των κυβερνώντων που, ενώ με κάθε τρόπο ασκούν μια πολιτική ενίσχυσης της κερδοφορίας του κεφαλαίου και καταλήστευσης των λαϊκών εισοδημάτων με τα μέτρα που παίρνουν (αυξήσεις σε τιμολόγια ΔΕΚΟ, φορολογικά μέτρα κλπ.) , προχωρούν σε λεονταρισμούς για δήθεν πάταξη της κερδοσκοπίας φτάνοντας μάλιστα στο σημείο να μας καλούν σε μποϊκοτάζ των προϊόντων.

Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για τον προϋπολογισμό του 2003 αποδεικνύουν ότι το πραγματικό εισόδημα των εργαζόμενων και των εκπαιδευτικών θα μειωθεί δραστικά τη νέα χρονιά. Οι αυξήσεις 2,5 % στους δημόσιους υπαλλήλους αποτελούν εμπαιγμό όταν οι τιμές των ειδών πρώτης ανάγκης έχουν απογειωθεί.

" ..για το σκοπό αυτό θα πρέπει να εισαχθεί κλίμακα απόδοσης με μετρήσιμους στόχους ο βαθμός των οποίων θα αποφέρει μεγαλύτερο ή μικρότερο πρόσθετο εισόδημα στον υπάλληλο.."

( από το πόρισμα της επιτροπής Κιντή σ.86)

Τα νέα σχέδια της κυβέρνησης που ενσωματώνονται και στις προτάσεις της επιτροπής Κιντή για το νέο μισθολόγιο συνδέουν το μισθό με τη απόδοση , την παραγωγικότητα και την αξιολόγηση, δημιουργούν νέα ψαλίδα και νέες κατηγοριοποιήσεις.

Να διεκδικήσουμε και να κερδίσουμε

5. ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ - ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 Μετά την ψήφιση του Νόμου 2986/2002 για την αξιολόγηση, την αποκέντρωση και την επιμόρφωση, το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί την ενεργοποίηση του, με τα Σχέδια υπουργικών αποφάσεων για την αξιολόγηση, το Καθηκοντολόγιο για τους εκπαιδευτικούς και το Σχολικό Κανονισμό:

 Τα μέτρα που εξαγγέλλει η κυβέρνηση κινούνται απόλυτα στη λογική δημιουργίας κλίματος αυταρχισμού, αστυνόμευσης και χειραγώγησης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ακόμα και η κοινωνική ζωή και δράση των εκπαιδευτικών μπαίνουν υπό κρίση, υπό διαρκή παρακολούθηση από τον " μεγάλο αδερφό" του Υπουργείου Παιδείας.

 Στο καθηκοντολόγιο και το σχολικό κανονισμό δε βρήκαμε πουθενά την λέξη "δικαίωμα", αντίθετα περισσεύουν τα "καθήκοντα" και κυριαρχούν στα κείμενα οι λέξεις "έλεγχος" , "καθοδήγηση", " ιεραρχία" "πειθαρχικές διώξεις" εκφράζοντας την πολιτική βούληση και πρόθεση της κυβέρνησης.

" Η μορφή και το ύφος της γλώσσας των εκπαιδευτικών, η κοινωνική ζωή και η γενικότερη παρουσία τους……………. είναι επομένως ανάγκη να δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα σε θέματα που διαμορφώνουν την εικόνα του εκπαιδευτικού "

( ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ σελ. 9)

" Ο Διευθυντής βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας……….είναι ο ηγέτης…….ασκεί επιρροή στους εκπαιδευτικούς……. πρέπει να μην αμφισβητείται "

(ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ σελ.12)

"Ο εκπαιδευτικός αξιολογείται από το Διευθυντή της σχολικής μονάδας στις ακόλουθες θεματικές περιοχές: ...Ανάληψη πρωτοβουλιών...Παιδαγωγική συμπεριφορά εκπαιδευτικού...Συνεργασία με εκπαιδευτικούς - μαθητές - γονείς...

...Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας αξιολογείται από τον Προϊστάμενο Γραφείου ή Διεύθυνσης στις ακόλουθες θεματικές περιοχές...Συνέπεια και υπευθυνότητα στο αξιολογικό του έργο (απουσία στοιχείων τα οποία χαρακτηρίζει θυμική και υποκειμενική αντιμετώπιση κ.λπ.)"

(Σχέδιο Υπουργικής απόφασηςγια την αξιολόγηση)

 Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας που προωθεί το ΥΠΕΠΘ, διέπεται από τη λογική της "αποτελεσματικότητας και της παραγωγικότητας" στα πλαίσια του σχολείου της αγοράς ,θεωρώντας το σχολείο κάτι ανάμεσα σε στρατώνα ή επιχείρηση. Προωθεί τη διάσπαση της ενιαίας δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, την κατηγοριοποίηση των σχολείων, εντείνει τους ταξικούς φραγμούς και συνδέεται άμεσα με την "τριμερή χρηματοδότηση" επιχειρώντας να μεταφέρει ακόμα περισσότερα βάρη στους γονείς για τη μόρφωση των παιδιών τους. Εισάγει τον αυταρχικό έλεγχο και τις ποινές για τους εκπαιδευτικούς, αποτυπωμένο σε μια ιεραρχική πυραμίδα που όλοι στο τέλος ελέγχουν τον εκπαιδευτικό.

 Οι ποινές φτάνουν ως και την απόλυση του εκπαιδευτικού (ΥΠΟΥΡΓ. ΑΠΟΦΑΣΗ σελ.17), που θα αξιολογείται σε όλη του την εκπαιδευτική σταδιοδρομία για την υπηρεσιακή του εξέλιξη ,δηλαδή τη μονιμοποίηση και την αλλαγή βαθμού και όποτε άλλοτε κρίνεται αναγκαίο (ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ σελ 1)

 Και η υπουργική απόφαση συνεχίζει τον κατήφορό της για να συναντήσει τον αλήστου μνήμης νόμο 309…περί επιθεωρητών:

" Σε περίπτωση που στέλεχος της εκπαίδευσης επιτυγχάνει αξιολογικό αποτέλεσμα 81-100 μονάδες, παραμένει στη θέση που κατέχει, χωρίς επανάκριση " (ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ σελ.16)

Για τους εκπαιδευτικούς αποτελεί μονόδρομο η ανάληψη πρωτοβουλιών, που θα ακυρώνουν στην πράξη την εφαρμογή της προβλεπόμενης αξιολόγησης, που θα απαιτούν την κατάργηση του νόμου 2986 στο σύνολό του καθώς και των υπουργικών αποφάσεων που το συνοδεύουν :

  1. Να αγωνιστούμε για την κατάργηση του Ν. 2986 με πολύμορφες αγωνιστικές και απεργιακές κινητοποιήσεις. Να ακυρώσουμε στην πράξη με συλλογικό τρόπο την προβλεπόμενη αξιολόγηση.

  2. Κανείς αξιολογητής στην τάξη.

  3. Κανένας συνάδελφος ή σύλλογος διδασκόντων να μη συντάξει τις εκθέσεις "αυτοαξιολόγησης".

  4. Κανένα στέλεχος της εκπαίδευσης να μη δεχθεί να παίξει το ρόλο του αξιολογητή.

  5. Καμιά συνεργασία με Κ.Ε.Ε. ή Π.Ι. για τη διαμόρφωση των δεικτών αξιολόγησης.

  6. Καμιά αποδοχή του καθηκοντολόγιου, κανείς σύλλογος διδασκόντων να μη συντάξει κανονισμό λειτουργίας σύμφωνα με τις γενικές αρχές του υπουργείου.

  7. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να καλύψει πλήρως συνδικαλιστικά και νομικά όλους τους εκπαιδευτικούς για την υλοποίηση των παραπάνω. Ταυτόχρονα, με συγκεντρώσεις, στάσεις εργασίας κ.λ.π. στα υπό αξιολόγηση σχολεία να διευκολύνει το συλλογικό τρόπο αντίστασης.

6. Οι πρόσφατες επιλογές στελεχών της εκπαίδευσης

Οι πρόσφατες επιλογές στελεχών της εκπαίδευσης επιβεβαίωσαν ότι βασική κυβερνητική κατεύθυνση ήταν και παραμένει η οικοδόμηση μιας αυταρχικής αξιολογικής διοικητικής πυραμίδας, με ελεγχόμενους από το ΥΠΕΠΘ "περιφερειάρχες" σε ρόλο τοποτηρητή, με στόχο την προώθηση της χειραγώγησης της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.

Είχαμε εκτιμήσει, ότι η εμφύτευση των Περιφερειακών Διευθυντών στη διοίκηση της εκπαίδευσης, και μάλιστα στο πλαίσιο ενός συγκεντρωτικού και κρατικά - κομματικά ελεγχόμενου διοικητικού μηχανισμού, δεν μπορεί να υπηρετήσει τον εκδημοκρατισμό και τη βελτίωση της εκπαίδευσης. Η επιλογή των συγκεκριμένων "περιφερειαρχών" και τα πρώτα δείγματα γραφής τους επιβεβαιώνουν την παραπάνω εκτίμηση.

Η κυβέρνηση, προσχηματικά, επικαλείται τη δικαιολογημένη κοινωνική απαίτηση για αναβαθμισμένη Δημόσια Εκπαίδευση και καλύτερο εκπαιδευτικό και, αντί για μια πολιτική συστηματικής και ολόπλευρης στήριξης και ουσιαστικής επιμόρφωσης του εκπαιδευτικού σε ένα πλαίσιο εργασιακής δημοκρατίας και παιδαγωγικής αυτονομίας, αντί να δώσει άμεσες λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζει στη διδακτική πράξη (π.χ. πολυπληθή τμήματα), ασχολήθηκε ουσιαστικά μόνο με τον απόλυτο έλεγχο των στελεχών της εκπαίδευσης και με τον αυταρχικό έλεγχο των εκπαιδευτικών.

Περιφερειακοί Δ/ντές: Οι 13 περιφερειακοί Διευθυντές είναι νέα όργανα Διοίκησης. Επιλέγονται από Ειδικό Συμβούλιο, που ορίζεται από τον Υπουργό παιδείας υπό την προεδρία του Γ. Γραμματέα του ΥΠΕΠΘ. Είναι μετακλητοί υπάλληλοι με 2 έτη θητεία και η επανεπιλογή τους εξαρτάται αποκλειστικά από την κυβέρνηση.

Ποιοι επελέγησαν: Αξίζει να επισημανθεί η επιλογή του Περιφερειακού Διευθυντή Αττικής ο οποίος κατά την διαδικασία κρίσεων των Δ/ντών Διευθύνσεων και Προϊσταμένων Γραφείων Εκπ/σης Αττικής με βαθμολογία 15,5 στα μετρήσιμα κριτήρια ήταν 55ος μεταξύ των 252 συνυποψηφίων του. Το αποτέλεσμα είναι να προΐσταται τώρα Διευθυντών Εκπαίδευσης, οι οποίοι έχουν περισσότερα αντικειμενικά προσόντα από αυτόν. Χαρακτηριστική, επίσης, είναι η περίπτωση του Περιφερειακού Διευθυντή Κεντρικής Μακεδονίας, ο οποίος συνταξιοδοτείτο υποχρεωτικά στις 30 Ιουνίου και γι' αυτό, πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία, υπογράφηκε η τοποθέτησή του και άλλων 3 (από τους 13) ξεχωριστά, στις 27 Ιουνίου.

Σ' ό,τι αφορά στη διαδικασία επιλογής Διευθυντών Δ/νσεων, Προϊσταμένων Γραφείων και Διευθυντών Σχολικών Μονάδων υπάρχουν καταγγελίες ότι, σε πολλές περιπτώσεις, ακυρώθηκαν τα μετρήσιμα και αντικειμενικά κριτήρια. Οι καταγγελίες που έχουν γίνει σε πανελλαδικό επίπεδο από την ΟΛΜΕ, από αιρετούς ΠΥΣΠΕ και υποψήφιους διευθυντές (Αν. Αττικής, Χίου καθώς και οι καταγγελίες μελών του Συλλόγου μας) είναι ενδεικτικές για το κλίμα ανταγωνισμού και αδιαφάνειας.

Η συνέντευξη των υποψηφίων ενώπιον των συμβουλίων επιλογής έχει απολύτως καθοριστικό ρόλο, λειτουργεί υποκειμενικά, ρυθμιστικά και διευκολύνει προκατασκευασμένες επιλογές. Ο Σύλλογος μας θεωρεί ότι ήταν απαραίτητο να δημοσιευτεί ο συγκεντρωτικός πίνακας με τα αντικειμενικά κριτήρια των υποψηφίων και ζητά από το ΠΥΣΠΕ Πειραιά να το πράξει έστω εκ των υστέρων.

Αλλά η κυβέρνηση δεν αρκείται μόνο στις επιλογές των "ημετέρων". Φροντίζει να τους δένει και με βαριές αλυσίδες

Η επανεπιλογή οποιουδήποτε στελέχους σε οποιαδήποτε βαθμίδα εξαρτάται από τα υπηρεσιακά συμβούλια. Και αν παρατηρήθηκαν αυτά τα φαινόμενα τώρα, με την βοήθεια μόνο της συνέντευξης, ξέρουμε τι θα γίνει στο μέλλον, όταν στις 20 μονάδες της συνέντευξης, θα προστεθούν και οι 50 μονάδες αξιολόγησης που θα συνυπολογισθούν από τις επόμενες κρίσεις.

Έτσι, για παράδειγμα, στις επόμενες επιλογές ο Διευθυντής μιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης που θα υποβάλλει αίτηση για να επανεπιλεγεί θα έχει τα αντικειμενικά και μετρήσιμα μόρια, που με δυσκολία ξεπερνούν αθροιστικά τα 15, για να τα αντιπαραθέσει στα έως 20 μόρια της συνέντευξης την οποία θα κρίνει το συμβούλιο επιλογής, και στα έως 50 μόρια της "αξιολόγησης" που θα κατανέμουν ο μετακλητός Περιφερειακός Διευθυντής και ο επίσης οριζόμενος (και ελεγχόμενος) από τον εκάστοτε υπουργό Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Οι διαδικασίες "αξιολόγησης" των στελεχών της εκπαίδευσης προϊδεάζουν για το τι είναι η αξιολόγηση που προωθείται για τον εκπαιδευτικό και την εκπαίδευση.

Για μας όμως, κυρίαρχο είναι να φωτίσουμε το ρόλο που καλούνται να παίξουν, όσοι και όσες προέκυψαν από τις επιλογές των στελεχών. Ρόλος που πριμοδοτήθηκε με 60 - 100.000δρχ (που αρνήθηκαν να τις δώσουν σε όλους τους εκπαιδευτικούς) και που δεν είναι άλλος από τη συμμετοχή σε μια κάθετη ιεραρχική και διοικητική πυραμίδα που με όπλο την αξιολόγηση και τον έλεγχο, θα υλοποιεί εκπαιδευτικές επιλογές που απαξιώνουν και χειραγωγούν τον εκπαιδευτικό και υποβαθμίζουν το δημόσιο σχολείο. Ένας τέτοιος ρόλος με σαφήνεια περιγράφεται στους νόμους, τα προεδ. διατάγματα, τις υπουργικές αποφάσεις και τους σχολικούς κανονισμούς της τελευταίας περιόδου.

Επειδή όμως για κανέναν δε μπορείς να προδικάζεις τη στάση του και τις επιλογές του, καλούμε μια ακόμα φορά τα στελέχη της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα τους Διευθυντές να ταχθούν στο πλευρό της εκπαίδευσης και να συνταχτούν με τις αποφάσεις των συλλογικών μας οργάνων.

Για το Δ.Σ του Συλλόγου

Ο Πρόεδρος

 

Ο Γ. Γραμματέας

 

Θεοχάρης Διονύσιος Καλούσης Ακρίτας
ΕπιστροφήΕπιστροφή ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα