- διαγωγή κοσμία -

νηπιαγωγεία … νηπιαγωγεία … νηπιαγωγεία … νηπιαγωγεία … νηπιαγωγεία …

ΤΑ ΜΕΤΑΞΩΤΑ … ΥΦΑΣΜΑΤΑ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΕΠΙΔΕΞΙΑ … ΣΩΜΑΤΑ

της Βιβής Κίου, 3ο Νηπιαγωγείο Κερατσινίου

Ξεκινώντας τη σχολική χρονιά πέρυσι, νεοδιοριζόμενη και χωρίς να έχω δουλέψει ξανά σε δημόσιο ή ιδιωτικό νηπιαγωγείο, φρόντισα να ρωτήσω παλιότερες συναδέλφους και να ενημερωθώ για το τι επικρατεί στα σχολεία πριν βουτήξω στα βαθιά. Έτσι πέρα από την ενημέρωση-προειδοποίηση για το τι μπορεί να με περιμένει πηγαίνοντας σε ένα σχολείο από άποψη υλικοτεχνικής υποδομής, βοήθειας από συμβούλους και αριθμό παιδιών ανά τάξη, πήρα και διάφορες συμβουλές για το πώς να μαζεύω λεφτά από τους γονείς για να παίρνω υλικά και δουλεύω με τα παιδιά.

Με τα πολλά κατάλαβα πως από τα λεφτά που παίρνουμε από επιχορηγήσεις δεν μένει, κατά το κοινώς λεγόμενο, μία για αγορές μαρκαδόρων, χαρτιών, πάζλ, βιβλίων και άλλων πολλών που θεωρητικά πρέπει να έχει ένα νηπιαγωγείο για να δικαιολογεί τον τίτλο του. Έτσι λοιπόν με την πρώτη συνάντηση που θα είχα με τους γονείς θα έπρεπε να παίξω το ρόλο του φοροεισπράκτορα για να μπορέσω να δουλέψω την υπόλοιπη χρονιά.

Η τακτική αυτή είναι τόσο ευρέως διαδεδομένη από τους/τις νηπιαγωγούς ( και τι άλλο να κάνουν άλλωστε) παρόλο που διάφοροι συνάδελφοι/ισσες βρέθηκαν στο παρελθόν να απολογούνται σε προϊσταμένους, και να περνούν ακόμα και Ε.Δ.Ε. ύστερα από καταγγελίες γονιών ή και βιβλιοπωλών!

Βέβαια, το γεγονός ότι στα νηπιαγωγεία μαζεύονται χρήματα από τους γονείς, που ποτέ όμως δεν τα κρατάν στα χέρια τους οι εκπαιδευτικοί, είναι γνωστό στους "άνωθεν". Στα ΠΕΚ πέρυσι διάφοροι εισηγητές μας έλεγαν ποικίλους πρακτικούς τρόπους ώστε να μαζεύονται χρήματα από γονείς χωρίς να βρίσκονται εκτεθειμένοι οι εκπαιδευτικοί. Φέτος μάλιστα το πράγμα προχώρησε, οι Προϊστάμενοι έλεγαν να διαβιβάσουμε στους γονείς ότι " Δωρεάν παιδεία δεν υπάρχει πουθενά στην Ευρώπη" και βέβαια από πού και ως που να υπάρχει στην Ελλάδα…

Έτσι λοιπόν, εγώ και οι υπόλοιποι συνάδελφοι συνεχίζουμε την τακτική αυτή που έχει καθιερωθεί εδώ και πολλά χρόνια, ανεβάζοντας τον προϋπολογισμό του υπουργείου, γιατί κανονικά με τα λεφτά που μας αναλογούν θα έπρεπε να μην υπάρχει σχεδόν τίποτα στις τάξεις μας, και παίζοντας το ρόλο του φοροεισπράκτορα βγάζοντας το φίδι από την τρύπα. Από την άλλη πλευρά το υπουργείο μοιάζει να νομοθετεί, να επιβάλλει προγράμματα και να σχεδιάζει πολιτική για τα σχολεία μιας χώρας όπου στις κρατήσεις των φορολογουμένων δεν περιλαμβάνονται αυτές για την εκπαίδευση των παιδιών τους, όπου δεν υπάρχουν 30ρια τμήματα , όπου συνάδελφοι δεν κάνουν μάθημα σε αποθήκες και διαδρόμους δημοτικών σχολείων, όπου υπάρχει βοηθητικό προσωπικό και σύμβουλοι δίπλα σου να σχεδιάζουν και να επιλύουν μαζί σου προβλήματα.

Κάποιοι λοιπόν πρέπει να μη ξεχνούν ότι τα μεταξωτά….υφάσματα θέλουν και επιδέξια…σώματα, έτσι για να κλείσουμε κάπως σεμνά.

Επιστροφή στα Εντυπα των ΚινήσεωνΕπιστροφή