- διαγωγή κοσμία -

αντιπολεμικά μαθήματα στα σχολεία μας

του Στέλιου Φωκιανού,
δασκάλου στο 8ο Δ.Σ. Περάματος

Πόλεμος εντός και εκτός, εκτός και….
(της Κυριακής Μάγκουρα,
δασκάλας του 9ου Δημοτικού Σχολείου Κερατσινίου)
---> δείτε παρακάτω

Τη χρονιά που πέρασε συγκροτήθηκε η Αντιπολεμική Επιτροπή από μια ομάδα δασκάλων του συλλόγου μας με σκοπό να δουλέψει μέσα στις τάξεις το θέμα του πολέμου, της προσφυγιάς και του ρατσισμού.

Συγκέντρωσε υλικό (κείμενα, φωτογραφίες, τραγούδια, ταινίες, παιχνίδια), συζήτησε, πειραματίστηκε και τώρα είναι έτοιμη να εκδώσει τη δουλειά της σε ένα "βαλιτσάκι" για να το προσφέρει σε όλα τα σχολεία και νηπιαγωγεία του συλλόγου μας.

Επίσης τη χρονιά που πέρασε, η Αντιπολεμική Επιτροπή οργάνωσε εκδηλώσεις στο Κερατσίνι και στο Πέραμα με θέμα την ΙΝΤΙΦΑΝΤΑ. Έκανε έκθεση φωτογραφίας, ζωγραφικής παιδιών από την Παλαιστίνη, την οποία παρακολούθησαν πάνω από 700 μαθητές των μεγάλων τάξεων της περιοχής μας.

Εκεί συζήτησαν με τον εκπρόσωπο της Παλαιστινιακής πρεσβείας κ.Ισμάτ Σάμπρι ενώ μετά δούλεψαν μέσα στις τάξεις εκπαιδευτικό υλικό με θέμα τον πόλεμο και τις συνέπειές του.

Στο τέλος της σχολικής χρονιάς πολλά παιδιά έστειλαν χρήματα, γράμματα και ζωγραφιές συμπαράστασης σε παιδιά της Παλαιστίνης. Εκείνα με τη σειρά τους απάντησαν, ανοίγοντας ένα δίκτυο επικοινωνίας, που ακόμα κρατάει.


Πόλεμος εντός και εκτός, εκτός και….

της Κυριακής Μάγκουρα,

δασκάλας του 9ου Δημοτικού Σχολείου Κερατσινίου

Πάλι πόλεμο είχα στο όνειρό μου,
Πάλι σύγκρουση στο σπίτι μου,
Πάλι απορίες στην τάξη μου,
Πάλι διαφορές στη γειτονία μου
Πάλι διαδηλώσεις στη χώρα μου
Πάλι είδα το απάνθρωπο πρόσωπο του κόσμου

Ευτυχώς που τα Μ.Μ.Ε φροντίζουν να με ΄΄ταΐζουν καλά''
Μου σερβίρουν κάθε μέρα σκηνές βίας
ρατσισμού,
αδικίας, πόνου
εκμετάλλευσης, προσφυγιάς
θανάτου…

Η καλημέρα μου στην τάξη
Γίνεται μελαγχολική
Όταν τα παιδιά με ρωτούν
Γιατί πάλι πόλεμος;

Κάποιοι επιμένουν να λένε:
Η ΠΑΙΔΕΙΑ, Η ΠΑΙΔΕΙΑ…
Μπορεί να αλλάξει σκηνικό,
και με κάνουν να σκέφτομαι
περισσότερο,
γονατίζω απ' το βάρος της
ευθύνης.
Πόσο Διαθεματικό,
Πόσο Διαπολιτισμικό,
Πόσο Βιωματικό
Πόσο Ανθρωπιστικό
Πόσο ΕΙΡΗΝΙΚΟ
είναι το σημερινό Σχολείο;

Αν μπορούν, ας απαντήσουν όσοι πραγματικά ενδιαφέρονται για το μέλλον του κόσμου. Στις 30 ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως πόσος χρόνος αφιερώνεται για τις διαπροσωπικές σχέσεις μαθητών - δασκάλων;

"Δεν υπάρχει χρόνος για αυτά".

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα πόσο ευέλικτα είναι; Όχι να αναπαράγονται αλλά να εκπονούνται και να βιώνονται. Πόσα από αυτά καλλιεργούν την κριτική σκέψη και βοηθούν την ελεύθερη έκφραση του μαθητή; Πόσα από αυτά ανοίγουν τις πόρτες συνεργασίας σε άλλους φορείς ώστε το Σχολείο να γίνει ανοικτό στην κοινωνία;

Προγράμματα που δουλέψαμε για πολλά χρόνια με τα παιδιά (όπως Προγράμματα της Unicef "ΣΧΟΛΕΙΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ" και Προγράμματα Αντιπολεμικής Αγωγής της επιτροπής Δασκάλων Κερατσινίου Περάματος σε συνεργασία με τοπικούς φορείς) ενίσχυσαν την πεποίθηση και μας ενθάρρυναν να ελπίζουμε στο έργο μας που έχει στόχο και σκοπό "Ένα κόσμο ειρηνικό και ανθρώπινο" με ελεύθερα σκεπτόμενους ανθρώπους.

Επιστροφή στα Εντυπα των ΚινήσεωνΕπιστροφή