Ούτε στην Αττική ούτε πουθενά! Η αξιολόγηση δε θα περάσει!

Υπόσχεση στο κοινωνικό αγαθό της εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά,

στο δημόσιο και δωρεάν σχολείο,

στα μορφωτικά δικαιώματα και την παιδαγωγική ελευθερία

Ούτε στην Αττική ούτε πουθενά

Η αξιολόγηση δε θα περάσει!

 

Σε κλίμα γενικευμένης απονομιμοποίησης της αξιολόγησης στον κόσμο της εκπαίδευσης, με δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε Α’ βάθμια και Β’ βάθμια, νεοδιόριστες/οι, μόνιμες/οι, αναπληρωτ(ρι)ες να υπογράφουν Απεργία Αποχή, με εκατοντάδες μπλόκα στους αξιολογητέςνα μπουν στις σχολικές μονάδες ως σύγχρονοι πραιτωριανοί, με περιοχές ολόκληρες σε όλη τη χώρα να μην έχει πατήσει αξιολογητής/τρια το πόδι του/της ούτε σε ένα σχολείο, να μην έχει αξιολογηθεί ούτε ένας/μία νεοδιόριστος/η, την Πέμπτη 13 Απριλίου ανέλαβαν καθήκοντα και οι τελευταίοι αξιολογητές, στην Αττική, τη Στερεά, τη Θεσσαλία, τη Δυτική Πελοπόννησο και ήδη μέσα στις διακοπές οι νεοδιόριστες/οι έλαβαν ενημερωτικά mailαπό τις δ/νσεις εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα, ανακοινώθηκε ότι στις 10 Μάη θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις PISA (εξετάσεις που αποτελούν μέρος της αξιολόγησης) και τα 300 ΔΣ και 300 Γυμνάσια που επιλέχτηκαν γι’ αυτό το σκοπό.

Δηλώνουμε σε όλες και όλους τις/τους επίδοξες/ουςαξιολογητές…

Η αξιολόγηση δε θα περάσει πουθενά! Οι εξετάσεις PISA θα ακυρωθούν!

Οι πόρτες των σχολείων μας θα μείνουν ερμητικά κλειστές! Σηκώνουμε συλλογικά και μαχητικά τείχος στην εκπαίδευση εμπόρευμα, στην ιδιωτικοποίηση, την λειτουργία της με επιχειρηματικά κριτήρια, την αγορά, το κέρδος, την κατηγοριοποίηση, τον ανταγωνισμό, τον κατακερματισμό της γνώσης, στην εκπαίδευση των δεξιοτήτων, της πληροφορίας και των εξεταστικών ταξικών φραγμών, τον φόβο, τους εκβιασμούς, τη χειραγώγηση, τον ολοκληρωτισμό, την τυραννία των Α(χ)ρίστων και των εκλεκτών.

Το εκπαιδευτικό κίνημα θα συνεχίζει να αγωνίζεται με αποφασιστικότητα για δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, κοινωνικό δικαίωμα κι αγαθό, για ολόπλευρη γνώση, παιδαγωγική ελευθερία, μορφωτικά δικαιώματα, ελευθερία και δημοκρατία των «κάτω», για ενιαίο 12χρονο σχολείο και 2χρονη προσχολική αγωγή κι εκπαίδευση, για το σχολείο των όλων των ίσων των διαφορετικών.

Οργανώνουμε τον αγώνα μας με συλλογικό, μαζικό και αποφασιστικό τρόπο μέσα από τα σωματεία μας!

-Συνεχίζουμε τις ενημερώσεις όλων των νεοδιόριστων/Καλούμε τη ΔΟΕ να οργανώσει δια ζώσης σύσκεψη ΔΣ της Αττικής και δια ζώσης σύσκεψη νεοδιόριστων Αττικής

-Δημιουργούμε Μαζικές Επιτροπές Αγώνα

-Προχωράμε σε συντονισμό ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ

-Οργανώνουμε Κινητοποιήσεις στους αξιολογητές και στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης/Προτείνουμε κεντρική κινητοποίηση στο ΥΠΑΙΘ με αίτημα να σταματήσει κάθε αξιολογική διαδικασία τώρα και να μονιμοποιηθούν όλες/όλοι οι νεοδιόριστες/οι με μοναδικό κριτήριο τη συμπλήρωση της διετίας,με αίτημα την ακώλυτη μονιμοποίηση.

-Υπογράφουμε μαζικά όλες και όλοι την Απεργία Αποχή

-Μπλοκάρουμε κάθε απόπειρα αξιολόγησης

-Ενεργοποιούμε τα απεργιακά ταμεία και τα ταμεία των συλλόγων στην κατεύθυνση της ενίσχυσης των στάσεων εργασίας

-Κηρύσσουμε και από τους ΣΕΠΕ μονόωρες/δίωρες/τρίωρες στάσεις εργασίας

-Καλούμε τη ΔΟΕ να κηρύξει στάση εργασίας για την ακύρωση των εξετάσεων PISA/Κηρύττουν τα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία και καλούμε και την ΑΔΕΔΥ να κηρύξει αν το ΥΠΑΙΘ επιδιώξει να τη βγάλει παράνομη

Το Υπουργείο και η κυβέρνηση της ΝΔ για να περάσει τα σχέδιά της έβαλε στο στόχαστρο τις νέες και τους νέους συναδέλφισσες/ους, μετατρέποντάς τους σε Ιφιγένειες για να ανεμίσουν τα πανιά της αξιολόγησης και της πλήρους κατάργησης της όποιας εργασιακής σταθερότητας. Δε θα το επιτρέψουμε!

Νεοδιόριστες και νεοδιόριστοι είναι όλες εκείνες οι γενιές που δούλεψαν ακόμη και για πάνω από δεκαετία ως αναπληρωτές/τριες σε κάθε περιοχή της χώρας. Εκείνοι/ες που όργωσαν την Ελλάδα, που κλήθηκαν πριν λίγα χρόνια, μέσω του ν. Γαβρόγλου, να μαζέψουν «προσόντα» πληρώνοντας για να κάνουν μεταπτυχιακά και διδακτορικά ώστε να διατηρήσουν τη θέση που με κόπο είχαν κατακτήσει στον πίνακα προϋπηρεσίας.

Όμως, οι νεοδιόριστοι/ες γνωρίζουν καλά, όπως όλος ο κλάδος που προσεχώς θα κληθεί να αξιολογηθεί στο σύνολό του, πως όποιος δεχτεί να αξιολογηθεί τώρα, θα έρθει η επόμενη αξιολόγησή που, με σφοδρότητα, θα μας διαχωρίσει, θα συνδεθεί άμεσα με τη μισθολογική μας εξέλιξη ή τη μονιμότητά μας, με ένα και μοναδικό κριτήριο: το αν είμαστε πειθήνιοι φορείς ενός ημι-δημόσιου σχολείου των χορηγών, της υποτέλειας και του διαχωρισμού σε «καλά» και «κακά» με διαφοροποιημένη κρατική χρηματοδότηση, ανάλογα με τις επιδόσεις των μαθητών μας. Με λίγα χρόνια η τωρινή αξιολόγηση δεν οδηγεί στη μονιμοποίηση αλλά σε ένα καθεστώς μόνιμης εργασιακής αστάθειας.

Το υπουργείο και η κυβέρνηση της ΝΔ σε αυτές τις λίγες εβδομάδες που απομένουν μέχρι το κλείσιμο των σχολείων και τη διεξαγωγή των εκλογών, θέλει να κατοχυρώσει ότι προχωρά την αξιολόγηση ώστε να δημιουργήσει τετελεσμένα. Μην υπολογίζει ότι θα υποστείλουμε τις σημαίες εξαιτίας των εκλογών. 41 χρόνια τώρα η μαχόμενη εκπαίδευση αντιπάλεψε την αξιολόγηση με όποιο μανδύα κι αν εμφανίστηκε είτε ως ο απόλυτος δεσποτισμός (Κεραμέως/Αρβανιτόπουλος επί ΝΔ) είτε λύκος ντυμένος Κοκκινοσκουφίτσα (Αρσένης/Ευθυμίου επί ΠΑΣΟΚ), είτε ως πιλοτικό πρόγραμμα (Διαμαντοπούλου επί ΠΑΣΟΚ) είτε ως «καλή» τάχα μη τιμωρητική αξιολόγηση, ως εμπέδωση της κουλτούρας αξιολόγησης (Γαβρόγλου επί ΣΥΡΙΖΑ).

Τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση και τη διάλυση του δημοσίου σχολείου επί 41 χρόνια δεν τον κερδίσαμε περιμένοντας την αλλαγή κυβερνήσεων, τον κερδίσαμε ακριβώς γιατί δεν υποταχτήκαμε σε κυβερνητικούς σχεδιασμούς, δεν υποστείλαμε τη σημαία και δε σαγηνευτήκαμε από την κουλτούρα της αξιολόγησης που έφερνε από την πίσω πόρτα την αξιολόγηση που δεν κατόρθωνε να μπει από την μπροστινή.

Η μάχη που δώσαμε με όλη μας τη δύναμη τα τελευταία 41 χρόνια δεν ήταν μάχη ενάντια στην αξιολόγηση μιας κάποιας κυβέρνησης. Είναι μάχη ενάντια στη διάλυση της δημόσιας παιδείας και τον κανιβαλισμό των ανθρωπίνων σχέσεων. Είναι μάχη ενάντια στην τυποποίηση της εκπαιδευτικής πράξης, στην υποδούλωση των δημιουργικών και δημοκρατικών δυνάμεων από τα ερωτηματολόγια, τους δείκτες και τα ποσοστά. Την ίδια μάχη δίνουμε και πάλι, σε πείσμα της κυβέρνησης, του ΟΟΣΑ, των θεσμών, των αγορών, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των γραφειοκρατών που εξουσιάζουν τη ζωή μας. Και θα την κερδίσουμε για μια ακόμα φορά!

Βήματα ενάντια στους επίδοξους αξιολογητές – Τι κάνουμε:

Ενημερώνουμε αμέσως τον Σύλλογό μας:

  • όταν μας έρθει ενημέρωση από τη διεύθυνση για την ατομική μας αξιολόγηση και τον αξιολογητή μας
  • όταν ο αξιολογητής προσπαθήσει να επικοινωνήσει τηλεφωνικά ή με email για να οριστεί η «συνάντηση προσυνεννόησης».
  • όταν ο αξιολογητής προσπαθήσει να κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας
  • σε περίπτωση που οριστεί παρακολούθηση διδασκαλίας μονομερώς από τους αξιολογητές, ώστε να υπάρξει εγκαίρως συντονισμένη παρέμβαση από τον Σύλλογο και την Επιτροπή Αγώνα και όλοι/όλες μαζί να μην επιτρέψουμε την είσοδο του αξιολογητή στην τάξη.

Τι κάνουμε:

  1. Υπογράφουμε (αν δεν το έχουμε ήδη κάνει) τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία – αποχήπου έχει κηρύξει η ΔΟΕ, την οποία και πρωτοκολλούμε στο πρωτόκολλο του σχολείου.Η απεργία – αποχή της ΔΟΕ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους/ισσες από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση, όπως είναι η συνάντηση με τον αξιολογητή, η υπογραφή συμβολαίου, η ενημέρωση του ατομικού μας φακέλου στην Ψηφιακή Πλατφόρμα και η κατάθεση έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης σε αυτή. Η δήλωση θωρακίζει τις/τους συναδέλφισσες/ους με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια νομικά κατοχυρωμένη και νόμιμη ενέργεια και αρκεί να καταχωρείται στο πρωτόκολλο του σχολείου. Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.ά.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.
  2. Δεν αναρτούμε ηλεκτρονικό ατομικό φάκελο στην ψηφιακή πλατφόρμα, καθώς είναι κομμάτι της διαδικασίας αξιολόγησης. Ούτε αναρτούμε στην ίδια πλατφόρμα έκθεση αυτοαξιολόγησης. Η απεργία –αποχή μας καλύπτει και από τις δυο αυτές ενέργειες.
  3. Δεν απαντάμε στο μήνυμα που μας έρχεται από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και δεν «μπαίνουμε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης
  4. Στα ζευγάρια αξιολογητή – αξιολογούμενου, ο αξιολογητής θα καλέσει σε «συνάντηση προσυνεννόησης» με email ή τηλεφωνικά. Απαντάμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση με δήλωση που έχει κατατεθεί στο πρωτόκολλο του σχολείου μας και δεν πηγαίνουμε στη συνάντηση.
  5. Σε περίπτωση πουο αξιολογητής ορίσει παρακολούθηση διδασκαλίας, ενώ έχουμε δηλώσει απεργία-αποχή,συμμετέχουμε στις στάσεις εργασίας που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της ΔΟΕ σε συνεργασία με τους τοπικούς Συλλόγους, που μας καλύπτουν από την παρακολούθηση και βαθμολόγηση του μαθήματός μας από τον αξιολογητή και μπλοκάρουμε με το σωματείο, τον σύλλογο διδασκόντων και την επιτροπή αγώνα αυτή τη διαδικασία Οι στάσεις εργασίας (ωριαίες, δίωρες, τρίωρες) γίνονται από τους/τις συναδέλφους/ισσες νεοδιόριστους/ες την ημέρα που όρισαν να τους αξιολογήσουν, αλλά και από όλους/όλες τους/τις συναδέλφους και συναδέλφισσες που συμμετέχουν στο μπλοκάρισμα των επισκέψεων των αξιολογητών. Τονίζουμε ότι οι στάσεις εργασίας καλύπτουν όλους τους συναδέλφους και τους επιτρέπουν να συμμετάσχουν σε οποιαδήποτε κινητοποίηση γίνεται για την αποτροπή της ατομικής αξιολόγησης.

Η συμμετοχή στην Απεργία Αποχή από την ατομική αξιολόγηση θωρακίζει την/τον εκπαιδευτικό να αρνηθεί τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που απορρέουν από αυτή και η στάση εργασίας από την παρακολούθηση του μαθήματός του.

  1. Αν οι αξιολογητές επιχειρήσουν κρυφά από το σύλλογο διδασκόντων να μπουν στην τάξη, για να εξετάσουν τον/την νεοδιόριστο/η και να τον/την βαθμολογήσουν(!), δεν αδιαφορούμε.Αν οι αξιολογητές επιχειρήσουν να μπουν σε τάξη κρυφά από τον σύλλογο διδασκόντων δεν αδιαφορούμε! Δηλώνουμε το αδιαπραγμάτευτο δικαίωμά μας να γνωρίζουμε τι γίνεται στο σχολείο μας και ενημερώνουμε το σωματείο και την επιτροπή αγώνα. Υπερασπίζουμε τις συλλογικές μας αποφάσεις. Κανείς επιθεωρητής στην τάξη!
  2. Επισημαίνουμε ότι σε κάθε περίπτωση και σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή και φάση της διαδικασίας, ακόμα και αν έχουμε αναρτήσει ηλεκτρονικό φάκελο, ακόμα και αν έχουμε κανονίσει ή και προχωρήσει σε συνάντηση με τον/την αξιολογητή /αξιολογήτρια, μπορούμε να υπογράψουμε τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία αποχή και να σταματήσει η διαδικασία.