Δεκ 252011
 

Α΄ Σύλλογος Αθηνών εκπαιδευτικών Π.Ε.

Κανένας μόνος του απέναντι στην κρίση – Δίκτυο Αλληλεγγύης σε όλα τα σχολεία

Ακούω πως στη Νέα Υόρκη

στη γωνιά της 26ης Οδού και του Μπρόντγουαίη

στέκει ένας άντρας κάθε βράδυ τους μήνες του χειμώνα

και στους άστεγους που μαζεύονται βρίσκει ένα καταφύγιο για τη νύχτα

κάνοντας εκκλήσεις στους διαβάτες.

Ο κόσμος έτσι δε θ’ αλλάξει.

Δε θα καλυτερέψουνε ανάμεσα στους ανθρώπους οι σχέσεις

Δε συντομεύει έτσι η εποχή της εκμετάλλευσης

Μα ωστόσο λίγοι άνθρωποι βρίσκουνε καταφύγιο για τη νύχτα

Για μια νύχτα τους φυλάγεις απ’ τον άνεμο

Το χιόνι που προορίζονταν γι’ αυτούς πέφτει στο δρόμο.

Σαν διαβάσεις τούτο ‘δω, μην κλείσεις το βιβλίο, άνθρωπε.

Λίγοι άνθρωποι βρίσκουνε καταφύγιο για τη νύχτα

Για μια νύχτα τους φυλάγεις απ’ τον άνεμο

Το χιόνι που προορίζονταν γι αυτούς πέφτει στο δρόμο

Μα ο κόσμος έτσι δε θ’ αλλάξει

Δε θα καλυτερέψουνε ανάμεσα στους ανθρώπους οι σχέσεις

Δε συντομεύει έτσι η εποχή της εκμετάλλευσης.

Μπέρτολτ Μπρεχτ, «Καταφύγια για τη νύχτα»

Στα σχολεία της περιοχής μας, η συνολική εικόνα, η καθημερινή ζωή, οι όροι διαβίωσης και η επίδοση των μαθητών αποτελούν αντανάκλαση της ραγδαίας φτωχοποίησης που προκαλούν στα εργαζόμενα λαϊκά στρώματα οι αντιλαϊκές πολιτικές κυβέρνησης – Ε.Ε. – ΔΝΤ. Η κατάσταση αυτή, που όπως διαπιστώνουμε καθημερινά διαρκώς επιδεινώνεται καθώς η φτώχεια και η ανέχεια απλώνεται γύρω μας, απαιτεί την ένταση των λαϊκών και κοινωνικών αγώνων για την αντατροπή των αντιλαϊκών πολιτικών. Απαιτεί ακόμα, τη συγκρότηση ενός δικτύου λαϊκής αλληλεγγύης, αντίστασης και αυτοοργάνωσης, στο οποίο τα σχολεία μπορούν και πρέπει να διαδραματίσουν ένα σημαντικό ρόλο.

Ήδη σε σχολεία του Συλλόγου μας, εκφράζονται με αυθόρμητο τρόπο καθημερινά, από συναδέλφους και Συλλόγους Γονέων, πρωτοβουλίες και πράξεις αλληλοβοήθειας ή στήριξης μαθητών και οικογενειών. Αυτό το αυθόρμητο ρεύμα κοινωνικής αλληλοβοήθειας που ενεργοποιήθηκε ως τώρα αντανακλαστικά και στηρίχθηκε και από το Σύλλογό μας και από Συλλόγους Διδασκόντων, θεωρούμε ότι πρέπει να αποκτήσει μορφή, δομή και κοινωνική υπόσταση.

Σε αυτή την κατεύθυνση και υλοποιώντας την απόφαση της τελευταίας Γ.Σ. συγκροτούμε Δίκτυο Αλληλεγγύης σε κάθε σχολείο με επιτροπές αγώνα του Συλλόγου και των Συλλόγων Γονέων ή με πρωτοβουλία των Συλλόγων Διδασκόντων.

Προτείνουμε το δίκτυο αλληλεγγύης, ανεξάρτητα από τη μορφή που θα πάρει σε κάθε σχολείο, να προχωρήσει στις εξής πρωτοβουλίες :

•Καταγραφή των μαθητών και των οικογενειών που έχουν πρόβλημα από τους εκπαιδευτικούς και το Σύλλογο Γονέων
•Καταγραφή των μαθητών που έχουν δυσκολία να καλύψουν ανάγκες ένδυσης ή υπόδησης (π.χ. αθλητικά παπούτσια, μποτάκια, μπουφάν)
•Καταγραφή των μαθητών που υπάρχει ανάγκη να ενισχυθούν π.χ. με ένα σάντουιτς σε καθημερινή βάση
•Καταγραφή οικογενειών που πρέπει να ενισχυθούν με τρόφιμα ή ρούχα ή ακόμα (σε κάποιες έκτακτες περιπτώσεις) και με χρήματα
•Συγκέντρωση τροφίμων και ρούχων από εκπαιδευτικούς και γονείς και διανομή τους
•Συννενόηση με το κυλικείο του σχολείου ώστε με χρηματοδότηση από τη Σχολική Επιτροπή να παρέχει π.χ. ένα σάντουιτς σε συγκεκριμένα παιδιά. Συννενόηση με τις υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων ώστε να παρέχεται δωρεάν σισίτιο σε παιδιά που το έχουν ανάγκη.
•Δωρεάν συμμετοχή στις επισκέψεις σε μουσεία, θέατρα κλπ. συγκεκριμένων παιδιών. Επιδιώκουμε να πετύχουμε εκπτώσεις με τα πούλμαν και τους χώρους επίσκεψης στην παραπάνω λογική.
•Στηρίζουμε τις πρωτοβουλίες για σχολεία αλληλεγγύης μαζί με τη Β΄ ΕΛΜΕ. Ήδη δυο συνάδελφοι προθυμοποιήθηκαν εθελοντικά να συμβάλλουν στη λειτουργία Σχολείου Αλληλεγγύης στο 8ο Δημ. Σχ. Αθηνών ώστε σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων να λειτουργήσει Σχολείο Αλληλεγγύης για εκμάθηση ελληνικών σε μετανάστες γονείς (υπενθυμίζουμε τη λειτουργία με ευθύνη του Συλλόγου μας για πέντε χρόνια αντίστοιχου σχολείου στο σχολικό συγκρότημα Αχαϊας με πέντε εκπαιδευτικούς και 100 γονείς την τελευταία χρονιά). Αντίστοιχα, όσοι-ες συνάδελφοι επιθυμούν, μπορούν να ενισχύσουν εθελοντικά την προσπάθεια τοπικού φορέα στου Ζωγράφου για λειτουργία δωρεάν ενισχυτικής διδασκαλίας σε μαθητές.
•Ανταλλαγή, ή συλλογή παλιών παιχνιδιών και βιβλίων και διανομή τους.
•Τα παζάρια που συνήθως οργανώνονται στα σχολεία μπορούν να συμβάλλουν στη στήριξη αυτής της προσπάθειας.
•Δικτύωση και κοινή δράση με τους τοπικούς φορείς για τη συνολική κοινωνική στήριξη. Στήριξη και συνεργασία με κάθε αντίστοιχη τοπική πρωτοβουλία. Για παράδειγμα, ο Εξωραϊστικός Πολιτιστικός Σύλλογος «Ο ΙΛΙΣΟΣ», κάθε Δευτέρα, Τρίτη και Τετάρτη και από ώρα 6.00μ.μ. – 8.00μ.μ. θα γίνεται στα γραφεία του, Βακχυλίδου 20-22 και Διον. Αιγινήτου, συγκέντρωση τροφίμων από την επιτροπή αλληλεγγύης του συλλόγου, τα οποία θα προορίζονται για άπορες οικογένειες ή άτομα της περιοχής.

Το Δίκτυο Αλληλεγγύης δεν αποτελεί ένα ακόμα φορέα φιλανθρωπίας, αλλά μια κοινωνική προσπάθεια αλληλοβοήθειας των μελών της σχολικής κοινότητας ώστε να αντιμετωπιστεί η κρίση με όρους αλληλεγγύης, συλλογικότητας, αξιοπρέπειας, αυτοοργάνωσης και λαϊκής αντίστασης.

Είναι αυτονόητο ότι όλη η πρωτοβουλία έχει δημόσιο και ανακοινώσιμο χαρακτήρα, αλλά οι οικογένειες ή τα παιδιά που βοηθούνται πρέπει να προσεγγίζονται με πλήρη διακριτικότητα τόσο σε επίπεδο σχολικής μονάδας όσο και σε επίπεδο ευρύτερης δημοσιότητας.

Καλούμε τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. και τις ΕΛΜΕ σε κοινή δράση και συντονισμό για τα παραπάνω ζητήματα.

Καλούμε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να πάρει σαφή θέση πάνω στο καυτό ζήτημα της ραγδαίας φτωχοποίησης των μαθητών μας που πλέον παίρνει πανελλαδικά χαρακτηριστικά (βλ. πρόσφατες καταγγελίες σε Μεσολόγγι και Ηράκλειο) και την ανάγκη να συγκροτηθούν δομές αυτοοργάνωσης, αλληλεγγύης και αντίστασης σε επίπεδο σχολικών κοινοτήτων.

ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ – ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ – ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ – ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ «Νίκος Πλουμπίδης»

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
 
Σχετικά με την ανακοίνωση του Υπουργείου παιδείας, τα δημοσιεύματα των Μ.Μ.Ε. , ηλεκτρονικών και έντυπων,  τις ανακοινώσεις του Α΄ συλλόγου Αθήνας εκπαιδευτικών Π.Ε.  για τα φαινόμενα φτωχοποίησης που παρατηρούνται σε σχολικές μονάδες, ο σύλλογός μας έχει να επισημάνει τα εξής:
Η κατάσταση  που αντιμετωπίζουν τόσο οι μαθητές όσο και οι οικογένειες τους είναι απόρροια της αντιλαϊκής,  δυσβάσταχτης πολιτικής των περικοπών, των μειώσεων των μισθών, τις περιστολής των κοινωνικών και δημόσιων δαπανών, της ανεργίας, της φτώχειας που εφαρμόζει η κυβέρνηση με βάση το ΜΝΗΜΟΝΙΟ και το ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟ που έχει υπογράψει με  την Ε.Ε. και το ΔΝΤ και την Ε.Κ.Τ.
Με διαλυμένες τις κοινωνικές υποδομές , τις υποδομές φροντίδας  και πρόνοιας του κράτους και των δήμων να υπολειτουργούν επειδή δεν έχουν τους υπαλλήλους λόγω μη προσλήψεων και τελευταία λόγω απόλυσης μέσω εφεδρείας και τις περικοπές των χρηματοδοτήσεων,  οι εργαζόμενοι βρίσκονται καθημερινά σε ακόμη πιο δύσκολη κατάσταση. Η κατάσταση αυτή έχει να κάνει με τη κοινωνική πραγματικότητα που τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί βιώνουμε καθημερινά στα σχολεία. Μια ολοήμερη επίσκεψη σε σχολικές μονάδες σε λαϊκές συνοικίες της Αθήνας ή των μεγαλουπόλεων  θα πείσει ακόμη και τον πιο δύσπιστο. Παιδιά δεν φέρνουν φαγητό για το ολοήμερο σχολείο, παιδιά μακροχρόνια άνεργων γονιών, παιδιά δεν έχουν χρήματα να αγοράσουν κολατσιό από τα κυλικεία και «χαζεύουν» τα τρόφιμα από το παράθυρο, οικογένειες μαθητών που  απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς για οποιαδήποτε δουλειά με αντίτιμο ένα μικρό μεροκάματο, η ένδυση και υπόδηση  πολλών μαθητών  είναι φθαρμένη ή ακατάλληλη σε μερικές περιπτώσεις, παιδιά που δεν έχουν χρήματα να μετέχουν σε εκπαιδευτικές επισκέψεις σε μουσεία και άλλα πολλά τέτοια περιστατικά μπορεί να αποτυπώσει οποιοσδήποτε επισκεφτεί τις σχολικές μονάδες.
Οι συντάκτες της ανακοίνωσης του υπουργείου Παιδείας , η ίδια η υπουργός παιδείας, οι υπουργοί, τα στελέχη της κυβέρνησης, μάλλον ζουν έξω από αυτή την κοινωνική πραγματικότητα. Είναι εκτός τόπου και χρόνου. Η ανακοίνωση τους κινείται στο πλαίσιο των γενικότερων αναφορών της κυβέρνησης για την κοινωνική κατάσταση της εργαζόμενης πλειοψηφίας. Δεν φταίει η πολιτική τους γι’ αυτή την κατάσταση αλλά αυτοί που επιβαρύνονται και πλήττονται από αυτή. Η παραπάνω επίσκεψη που τους προτείνουμε θα μπορούσε να τους ανοίξει ένα παράθυρο να δουν  αυτήν την κοινωνική πραγματικότητα αλλά αμφιβάλλουμε αν θα τους άνοιγε και τον ορίζοντα για μια άλλη πολιτική επιλογή. Και αυτό γιατί εδώ και χρόνια έχουν κηρύξει τον πόλεμο στην κοινωνία και δεν επιθυμούν τίποτε άλλο από την ισοπέδωση με ό,τι έχει να κάνει με το δημόσιο, ποιοτικό και κοινωνικό (Παιδεία, Υγεία, Κοινωνική προνοιακή υποδομή , κοινωνική ασφάλιση)
  Καλούμε το υπουργείο παιδείας και την υπουργό την ίδια αντί να προσπαθεί να ψάχνει να βρει φαντάσματα και φανταστικούς υποκινητές, να μην το κάνει πια. Να ψάξει να βρει τους πραγματικούς υποκινητές: στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της που αφήνει τους μαθητές χωρίς βιβλία , τα σχολεία χωρίς δασκάλους και χρήματα  και τους δασκάλους φτωχούς και εξαθλιωμένους. Στην αντιλαϊκή πολιτική  της κυβέρνησης,  της ΤΡΟΪΚΑ, του ΔΝΤ, στην ισοπέδωση των κοινωνικών , ασφαλιστικών, μορφωτικών, εργασιακών δικαιωμάτων της εργαζόμενης πλειοψηφίας
Καλούμε τους συναδέλφους μας και τους Συλλόγους Γονέων σε κάθε σχολικό συγκρότημα, να προχωρήσουν από κοινού σε συγκρότηση κοινών επιτροπών – πρωτοβουλιών αλληλεγγύης και να καταρτίσουν κοινά προγράμματα και πρωτοβουλίες αλληλεγγύης για τη στήριξη παιδιών και οικογενειών με σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Στόχος η δημιουργία ενός  δίκτυο δράσης και αλληλεγγύης που θα αποτελεί ασπίδα συλλογικής προστασίας για όλους του εργαζομένους.
                                               
Το δ.σ.
              
      
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ                                                                  Αθήνα 19/12/2011
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
           «Ο ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ»

    Κυκλώπων 6, 11852 Αθήνα
   τηλ. 210-3414317, 6974143638
    syllogosparthenonas@gmail.com

 

Εικόνες από το μέλλον στα σχολεία μας!

Χωρίς ούτε ένα ευρώ από το Σεπτέμβρη ξεκίνησαν τα λειτουργία τους τα σχολεία εξαιτίας της αλλαγής των νέων σχολικών επιτροπών, οι οποίες σημειωτέον στις κοινότητες της Αθήνας ακόμα δεν έβαλαν χρήματα στους λογαριασμούς των σχολείων.  Σε μια περίοδο που τα εισοδήματά μας μειώθηκαν, η ανεργία πλήττει τους γονείς των μαθητών μας, η εκπαίδευση υποχρηματοδοτείται, η φτώχεια χτυπά την πόρτα του σχολείου.

Ο κοινωνικός ρόλος του σχολείου τώρα περισσότερο από ποτέ είναι αναγκαίος. Όχι στις διακηρύξεις και στα λόγια αλλά στην πράξη. Το κράτος είναι απόν από αυτό που συμβαίνει στα σχολεία. Ήξερε τι θα συμβεί, αλλά δεν έκανε καμιά προετοιμασία. Και όχι μόνο δεν έκανε, αλλά κάνει πώς δε βλέπει τίποτα, ακόμα και σήμερα που η κατάσταση στα σχολεία είναι αφόρητη.

Μια μικρή έρευνα να κάνει κανείς στα μουσεία και τα θέατρα θα καταλάβει για ποια κατάσταση μιλάμε. Μειώθηκαν οι συμμετοχές των σχολείων σε πολύ μεγάλο βαθμό, γιατί μια οικογένεια με δύο παιδιά δεν μπορεί να δώσει 20 ευρώ για το θέατρο (με το πούλμαν).

Πώς να ζητήσεις από το γονιό χρήματα για τις επισκέψεις, όταν ξέρεις -γιατί είναι μικρή η κοινωνία του σχολείου- ότι είναι άνεργος; Ή μαθητές που έρχονται στο σχολείο με ένα κρουασάν για πρωινό (το πιο φτηνό είδος, το βρίσκεις με 30 λεπτά) και στο ολοήμερο με ρύζι και μακαρόνια 3 φορές τη βδομάδα.

Κι όμως, μέσα σε αυτό το ζοφερό τοπίο έχει αναπτυχθεί ένα κίνημα αλληλεγγύης μεταξύ των σχολείων μας, σαν να ήταν έτοιμο από καιρό. Σχολεία μοιράζουν ρούχα, παιχνίδια, φαγητό σε μαθητές και οικογένειες που έχουν ανάγκη. Από στόμα σε στόμα φτάνει η πληροφορία ποιος έχει ανάγκη και αμέσως η ανταπόκριση είναι μεγάλη. Οργανώνονται παζάρια και τα χρήματα τα δίνουν σε σχολεία που τα χρειάζονται περισσότερο. Ο Δήμος Αθηναίων μοιράζει φαγητό σε σχολεία μας για μαθητές που έχουν ανάγκη.

Οι Σύλλογοι Γονέων στο πλευρό των εκπαιδευτικών και των μαθητών

Απουσιάζουν επιδεικτικά το κράτος και η υπουργός Παιδείας. Μάθηση είναι να διδάσκεις έμπρακτα την αλληλεγγύη. Μάθηση, κυρία υπουργέ, είναι να διδάσκεις καθημερινά την αξιοπρέπεια  και την υπερηφάνεια και να διδάσκεσαι.
Το μόνο θέμα που το υπουργείο αναγνωρίζει είναι η πτώση των πωλήσεων των κυλικείων. «Δεν έχουμε περιστατικό παιδιού που δεν έχει φαγητό, υπάρχουν όμως προβλήματα. Έχουμε πολύ μεγάλη μείωση στην κίνηση των κυλικείων», δήλωσε η κ. Διαμαντοπούλου, όταν την ίδια στιγμή το Βρεφοκομείο Αθηνών συνδράμει με συσσίτια τα σχολεία της πόλης αναγνωρίζοντας το πρόβλημα.

Το πρόβλημα είναι μέσα στο σπίτι της και κάνει πώς δεν το βλέπει

Αφού δημιούργησε το πρόβλημα μαζί με τους τροϊκανούς εταίρους της, η υπουργός ασχολείται με την επόμενη μέρα του ΠΑΣΟΚ! Γι’ αυτήν τώρα, αυτό έχει σημασία και όχι η πείνα και η φτώχεια των σχολείων.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
το μεγάλο μας όπλο είναι η αλληλεγγύη μεταξύ μας αλλά και ανάμεσα σε όλη τη σχολική μας κοινότητα. Φτιάχνουμε στα σχολεία μας δομές υποστήριξης των μαθητών μας που έχουν ανάγκη. Ζητάμε βοήθεια από το διπλανό μας σχολείο, από το Σύλλογο, από το σύλλογο γονέων, από τους Δήμους.

Στις δύσκολες συνθήκες ο κοινωνικός ρόλος του σχολείου είναι το άπαν

Ζητάμε από τη ΔΟΕ, που κάνει κι αυτή πως δε βλέπει, να υποστηρίξει τις όποιες δομές υπάρχουν, να ασκήσει πίεση στο υπουργείο να αναλάβει το ρόλο του, να ζητήσει την άμεση χρηματοδότηση των σχολείων αλλά και αύξηση των επιχορηγήσεων. Να ζητήσει από τους Δήμους να στέλνουν φαγητό σε μαθητές που έχουν ανάγκη. Να βγει από τα γραφεία και να επισκεφτεί σχολεία, για να δει ποια είναι η κατάσταση.

Δεν ξεχνάμε: Kανείς δεν πρέπει να μείνει μόνος στην κρίση.

          Η πρόεδρος            Η γεν. γραμματέας

     Αδριανή Προκόπη         Αιμιλία Τσαγκαράτου

 
ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
                                                            Λαμία   6 – 12 – 2011

ΝΟΜΟΥ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ                                                               Αρ. Πρωτ. 8
Πλατεία Διάκου 1  ΤΚ 35100  ΛΑΜΙΑ
Τηλ. – Fax 2231028807   Ιστοσελίδα: www.elmefth.gr ΠΡΟΣ:  ΣΧΟΛΕΙΑ ΝΟΜΟΥ,  ΜΜΕ
Email : elmelami@otenet.gr & elmefth@gmail. com  
                            
Συνέπειες της κρίσης και αλληλεγγύη
 
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας έγινε κοινωνός προβλημάτων που αντιμετωπίζουν κάποιοι μαθητές και οι οικογένειές τους ως συνέπεια της κρίσης.  Διαπιστώθηκε ότι και στο νομό μας υπάρχουν περιπτώσεις οικογενειών με έντονα οικονομικά προβλήματα που έχουν συνέπειες στους μαθητές που προέρχονται από αυτές τις οικογένειες.
Προβλήματα υποσιτισμού, μετακινήσεων και παιδαγωγικής και διδακτικής βοήθειας μπορούν να λυθούν στα πλαίσια των συλλόγων διδασκόντων δείχνοντας και οι εκπαιδευτικοί έμπρακτα την αλληλεγγύη τους στους συν-δοκιμαζόμενους εργαζόμενους και τους μαθητές μας. Ιδίως σε θέματα παιδαγωγικής και διδακτικής βοήθειας μπορεί και από την ΕΛΜΕ να διοργανωθούν δωρεάν μαθήματα – κατά τα πρότυπα άλλων ΕΛΜΕ – από εκπαιδευτικούς σε μαθητές που αδυνατούν να πληρώσουν (σε συνθήκες δωρεάν παιδείας!). Μαθήματα τύπου ενισχυτικής διδασκαλίας χωρίς αμοιβή.
Παράλληλα να διεκδικήσουμε από το κράτος και την τοπική αυτοδιοίκηση μέτρα για τη σωστή λειτουργία των σχολικών μονάδων και τη στήριξη των μαθητών των λαϊκών οικογενειών. Έτσι, πρέπει τα σχολεία να λειτουργούν με δωρεάν ρεύμα, νερό, τηλέφωνο και πετρέλαιο και κανένα σχολείο να μη μείνει χωρίς θέρμανση. Επίσης για τη διασφάλιση της υγιεινής των σχολικών χώρων να μονιμοποιηθούν οι καθαρίστριες και να αρθεί η εργασιακή εφεδρεία όσων είναι μόνιμες. Για να μην έχουμε έντονα προβλήματα υποσιτισμού να δοθεί έκτακτο κονδύλι στους Δήμους ώστε να παρέχεται ένα γεύμα σε όλα τα παιδιά (σάντουιτς, φρούτο, χυμός κτλ) με ταυτόχρονη κατάργηση του ΦΠΑ και αντίστοιχη μείωση των τιμών για προϊόντα κυλικείου. Ανάκληση του νέου τρόπου (μη) μεταφοράς των μαθητών ώστε να έχουν δωρεάν μετακίνηση όλοι.
 

Συγκρότηση Πρωτοβουλίας Αλληλεγγύης –

 Αλληλοβοήθειας στο κοργιαλένιο σχολικό συγκρότημα

Α΄ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 115ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

Προς:

Τους Γονείς και τους Εκπαιδευτικούς

του σχολικού συγκροτήματος Κοργιαλενίου

Θέμα : Συγκρότηση Πρωτοβουλίας Αλληλεγγύης – Αλληλοβοήθειας. Κανένας μόνος του απέναντι στην κρίση !

Την Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011 πραγματοποιήθηκε, στην αίθουσα διδασκόντων του σχολικού συγκροτήματός μας, σύσκεψη στην οποία πήραν μέρος μέλη του Α΄ Συλλόγου Αθηνών Εκπαιδευτικών Π.Ε. και του Συλλόγου  Γονέων και  Κηδεμόνων του 115ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών.

Στη συζήτηση που έγινε, αφού αναφέρθηκαν τα τραγικά αποτελέσματα της αντιλαϊκής πολιτικής στην περιοχή μας και επιβεβαιώθηκε η ανάγκη και  η επιθυμία κοινής δράσης των δύο συλλόγων, αποφασίστηκε η από κοινού συγκρότηση, άμεσα, Πρωτοβουλίας  Αλληλεγγύης  – Αλληλοβοήθειας με σκοπό τη στήριξη παιδιών και οικογενειών με σοβαρά οικονομικά προβλήματα.

Στα πλαίσια της υλοποίησης της παραπάνω απόφασης, ξεκινάμε άμεσα τη δράση μας με:

–  τη συγκέντρωση τροφίμων που μπορούν να διατηρηθούν εκτός ψυγείου και έχουν μακρινή ημερομηνία λήξης, όπως ζυμαρικά, όσπρια, γάλα, κονσέρβες κλπ., τα οποία αφού καταγραφούν και ομαδοποιηθούν θα μοιραστούν σε οικογένειες που ήδη έχουν καταγραφεί και τα έχουν ανάγκη.

– τη συγκέντρωση παιδικών ρούχων και παιδικών αθλητικών παπουτσιών, καινούριων ή ελαφρά μεταχειρισμένων σε άριστη κατάσταση, για να προσφερθούν σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας.   Τα ρούχα πρέπει να είναι έως και νούμερο 14-16 και τα παπούτσια έως νούμερο 39-40. Τα ρούχα ή τα παπούτσια να είναι συσκευασμένα ανά νούμερο και να αναγράφεται το νούμερο στη συσκευασία τους (κουτί ή σακούλα).  

– Ακόμη τη συγκέντρωση διάφορων παιχνιδιών που να πληρούν τις ίδιες προϋποθέσεις και  επιπλέον να βρίσκονται στην εργοστασιακή  συσκευασία τους.

Θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντική τη συμμετοχή στην Πρωτοβουλία  μας όσο το δυνατό μεγαλύτερου αριθμού γονέων και εκπαιδευτικών του συγκροτήματός μας και γενικά συνανθρώπων μας με τους οποίους μας ενώνει η κοινή επιθυμία μας για τη δημιουργία μιας ισχυρής ασπίδας συλλογικής προστασίας, ώστε να στηρίξουμε με κάθε τρόπο το δικαίωμα κάθε λαϊκής οικογένειας να ζει με αξιοπρέπεια,  να καλύπτει όλες τις βιοτικές της ανάγκες και ιδιαίτερα αυτές των παιδιών.

Ρούχα, τρόφιμα και παιχνίδια, θα παραλαμβάνονται κάθε Παρασκευή είτε το πρωί είτε το μεσημέρι στην πόρτα του σχολείου από τα μέλη της Πρωτοβουλίας. Τα μέλη της Πρωτοβουλίας  Αλληλεγγύης  – Αλληλοβοήθειας στα οποία μπορείτε να απευθύνεστε για τις προσφορές σας ή για οποιαδήποτε πληροφορία σας ενδιαφέρει, είναι:

Κουλουρίδης Αναστάσιος: 210.69.96.169,  (Γονέας)

Σκοπελίτη-Κοϊκά Δήμητρα: 6972.319.814,  (Γονέας)

Δερμάτη Φανή: 6976.590.191,  (Νηπιαγωγός)

Ζούρκα Ευσταθία: 6973.064.725, (Δασκάλα)

Παπαποστόλου Ελένη: 6973.542.996, (Δασκάλα)

Ταρλά Μαρία: 6976.225.112, (Δασκάλα)

Χατζηορφανός Νίκος: 6945.582.444, (Δάσκαλος)

Σπυρόπουλος Νίκος: 6973.036.290 (Δάσκαλος)

 

 Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Αγαπητοί γονείς

    Απευθυνόμαστε σε σας και ξεκινάμε μια σημαντική πρωτοβουλία στα σχολειά μας.

   Αυτή μας η προσπάθεια έχει στόχο την έμπρακτη αλληλεγγύη ανάμεσά μας ,έτσι ώστε κανείς να μην μείνει μόνος του σ΄ αυτούς τους δύσκολους καιρούς.

    Η πρωτοβουλία της δημιουργίας ενός «κοινωνικού παντοπωλείου» απευθύνεται σε όλους μας.            Μαζεύουμε τρόφιμα για όσους τα χρειάζονται, συμπαραστεκόμαστε σε όσους έχουν ανάγκη.

 Δεν πρόκειται για φιλανθρωπία ούτε για ελεημοσύνη. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που θέλει να δείξει το αυτονόητο, τη διαπίστωση μιας  ανάγκης της κοινωνίας, να διατηρήσουμε το δικαίωμα στην αξιοπρέπεια για όλους.   Tη συνειδητοποίηση πως κοινή είναι η μοίρα των ανθρώπων ενάντια σε όσους και ότι κλέβει το μέλλον το δικό μας και των παιδιών μας.

Tα τρόφιμα θα μαζεύονται (γι΄ αυτό το μήνα) από Παρασκευή 9 Δεκέμβρη ως και Παρασκευή 16 Δεκέμβρη. Κάθε πρωί 8-8.30 στην αίθουσα εκδηλώσεων ή  από τους δασκάλους των τάξεων αν τα φέρνουν τα παιδιά .

   Οι σύλλογοι γονέων και οι εκπαιδευτικοί του 5ου,του 22ου Δημ.Σχ. Κερατσινίου και του 12ου  και 20ου Νηπιαγωγείου Κερατσινίου

 

Δημοσιεύματα εφημερίδων

 

Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Κυριακή 19 Ιουνίου 2011

ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΣΤΕΛΝΕΙ ΤΟ 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ

 

Μάθημα 1ο: Το εμείς πάνω απ’ το εγώ

 

Κοινωνικό παντοπωλείο για άπορους λειτουργεί ο σύλλογος γονέων, που συγχρόνως συγκεντρώνει ρούχα και χρήματα. Τρεις κενές θέσεις εκπαιδευτικών καλύφθηκαν έπειτα από δεκαήμερη κατάληψη

 

Του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΜΠΟΥΓΑΝΗ Φωτ.: ΛΑΜΠΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Σε μια εποχή που τα λόγια σπάνια συμβαδίζουν με την πράξη και οι καλές προθέσεις περιορίζονται σε ανώδυνες φιλανθρωπίες, οι γονείς του 5ου Δημοτικού Σχολείου Κερατσινίου ψάχνουν για μια καινούρια κουλτούρα αλληλεγγύης και διεκδίκησης.

Δάσκαλοι και γονείς στην αυλόπορτα του σχολείου, με πανό του συλλόγου εκπαιδευτικών.

Εδώ και μερικούς μήνες, έπειτα από απόφαση του συλλόγου τους έχει οργανωθεί κοινωνικό παντοπωλείο, ενώ συγκεντρώνονται ρούχα και χρήματα. «Βασικός στόχος είναι η ενίσχυση των οικογενειών που πλήττονται από την ανεργία και τη φτώχεια. Προβλήματα τα οποία δυστυχώς αντικατοπτρίζονται και μέσα στις σχολικές τάξεις» επισημαίνει ο Στέλιος Φωκιανός, δάσκαλος και εκπρόσωπος του συλλόγου εκπαιδευτικών «Νίκος Πλουμπίδης».

Προσθέτει ότι «καθημερινά συναντάς ολοένα και περισσότερα παιδιά τα οποία δεν έχουν να φάνε, ρούχα για να ντυθούν και μένουν σε τρώγλες. Παιδιά που ζουν ανάμεσά μας και είναι αδύνατον να τα κρύψουμε κάτω από το χαλί, όπως κάνει συστηματικά η πολιτεία».

Η ενεργοποίηση γονιών και εκπαιδευτικών υπήρξε άμεση. Τα τρόφιμα, τα ρούχα και τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Η Κέλλυ Βογιατζοπούλου, μέλος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, τονίζει πως «είναι συγκινητικό να βλέπεις μαθητές και μαθήτριες να δίνουν αβασάνιστα το χαρτζιλίκι τους και να αισθάνονται χαρά που στερούνται την αγορά κάποιου παιχνιδιού για να προσφέρουν τα χρήματα στους άπορους συμμαθητές τους». Εξηγεί πως «σκοπός μας είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών, ώστε να μην κοιτάνε μόνο το εγώ αλλά και το εμείς. Να μάθουν να λειτουργούν ομαδικά για το κοινό καλό».

Τα περασμένα Χριστούγεννα οι μαθητές ξεχύθηκαν στο Κερατσίνι και είπαν τα κάλαντα. Τα χρήματα που μαζεύτηκαν μετατράπηκαν σε ένα μεγάλο τσιμπούσι που πραγματοποιήθηκε μέσα στο σχολείο.

Υψηλή συμμετοχή είχε και το παζάρι με δώρα που πραγματοποιήθηκε εκείνο το διάστημα, το οποίο επαναλήφθηκε με επιτυχία το περασμένο Πάσχα. Ωστόσο, η λογική των γονιών ξεπερνάει τα στενά όρια της φιλανθρωπίας. «Αξίζει να τονίσεις πως τα παιδιά ενθουσιάζονται εξίσου όταν βοηθούν τους συμμαθητές τους που έχουν ανάγκη και όταν διεκδικούν τα αυτονόητα δικαιώματά τους, όπως το να έχουν δασκάλους στο σχολείο», λέει η μητέρα Μαργαρίτα Αϊβαλιώτη.

Μας εξηγεί πως πριν από μερικά χρόνια το σχολείο αντιμετώπισε μεγάλη έλλειψη δασκάλων. «Επί δέκα μέρες γονείς και παιδιά κάναμε κατάληψη και ζητούσαμε την άμεση τοποθέτηση των τριών εκπαιδευτικών που έλειπαν για την ομαλή λειτουργία του σχολικού συγκροτήματος. Επρεπε όμως να καταληφθούν τα γραφεία της πρωτοβάθμιας από μαθητές και γονείς ώστε να μας δώσουν σημασία και να λύσουν το πρόβλημα» καταλήγει.

Περισσότερες λεπτομέρειες μας διηγείται ο Στέλιος Φωκιανός: «Τον καιρό της κατάληψης γινόταν κάθε μέρα συνέλευση όπου οι γονείς συναποφάσιζαν για τις δράσεις της επόμενης μέρας. Επίσης, με τη συμμετοχή των δασκάλων πραγματοποιούνταν εναλλακτικές δραστηριότητες, αθλητικές και πολιτιστικές. Ταυτόχρονα γίνονταν αντιμαθήματα με θέμα τους εργατικούς αγώνες στην Ελλάδα. Τα παιδιά έφτιαχναν πικέτες και πανό τα οποία χρησιμοποιούσαν στις πορείες που έκανε η σχολική κοινότητα στο Κερατσίνι και τον Πειραιά».

Ο αγώνας τους υπήρξε νικηφόρος και έδωσε αισιοδοξία και διάθεση να συνεχίσουν να διεκδικούν το καλύτερο δυνατό. Παράλληλα, δεν είναι λίγες οι φορές που στους δρόμους της γειτονιάς αντήχησαν εκατοντάδες παιδικές φωνές διαμαρτυρόμενες και για άλλα σοβαρά κοινωνικά ζητήματα, όπως η «μπόχα» της Ψυττάλειας και οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας που ανεύθυνοι τοποθετούν δίπλα σε σχολικά συγκροτήματα (είναι εντυπωσιακό ότι κατάφεραν και έδιωξαν μία κέραια).

Εντονη συμμετοχή υπήρξε και στη συγκέντρωση χρημάτων για την οργάνωση «Ενα σχολείο για τη Γάζα». Κάπως έτσι λοιπόν κοινωνικοί φορείς και συλλογικότητες αυτοοργανώνονται, αναλαμβάνουν δράσεις και συνδέουν τους κοινωνικούς αγώνες του καιρού μας με τους καθημερινούς «μικρούς». Μια ζωντανή απόδειξη ότι η αλληλεγγύη δεν είναι απλώς εφικτή αλλά απαραίτητη τη στιγμή που η οικονομία των λίγων επιτίθεται με μανία στην κοινωνία των πολλών.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sorry, the comment form is closed at this time.