Δήλωση των εκπροσώπων των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ για τη συνάντηση του Δ.Σ. ΔΟΕ με τον υπουργό παιδείας Α. Λοβέρδο

Δήλωση των εκπροσώπων

των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ–ΚΙΝΗΣΕΩΝ–ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ Π.Ε. στο Δ.Σ. της ΔΟΕ

Δημήτρη Πολυχρονιάδη (6974750410),  Ηλία Σμήλιου (6975308409)   

για τη συνάντηση του Δ.Σ. ΔΟΕ με τον υπουργό παιδείας Α. Λοβέρδο (9/9)

Εκπτώσεις κενών, προσλήψεων αναπληρωτών και δικαιωμάτων εκπαιδευτικών

 

Το παιχνίδι του υπουργού Παιδείας Α. Λοβέρδου με τους αριθμούς δεν έχει τέλος. Τα 24000 κενά εκπαιδευτικών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που ο ίδιος ανακοίνωσε στα τέλη Ιουνίου, ένα μήνα μετά είχαν γίνει 22500 και ως δια μαγείας έχουν ήδη πέσει στα 16500. Καθόλου τυχαία, την ίδια πτωτική πορεία ακολουθούν και ο αριθμός των αναπληρωτών που θα προσληφθούν, για τον οποίο στη χθεσινή έκτακτη συνάντηση του υπουργού με το Δ.Σ. της ΔΟΕ η “μπίλια έκατσε” στο 16000 συνολικά για Π.Ε. και Δ.Ε. αλλά και στο χρόνο της πρόσληψής τους, ο οποίος από τις 5/9 της αρχικής ανακοίνωσης έφτασε στο “σταδιακά μέχρι τις 30/9.

Όπως φάνηκε από την αρχή και αυτή η συνάντηση που ζητήθηκε από τον υπουργό εντάσσεται στο επικοινωνιακό παιχνίδι που παίζει δυο μήνες τώρα, παρουσιάζοντας τις “αγωνιώδεις προσπάθειες”  του για προσλήψεις αναπληρωτών και λειτουργία των σχολείων. Στη συζήτηση βέβαια δεν είχαν καμιά θέση (δυστυχώς ούτε και για την πλειοψηφία του Δ.Σ., παρότι τα είχαμε θέσει και συζητήθηκαν στη συνεδρίαση μας λίγες ώρες πριν) ζητήματα όπως η ανάγκη άμεσων διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών ή τα ιδιαίτερα προβλήματα που δημιουργούν οι αλλοπρόσαλλες υπουργικές αποφάσεις και εγκύκλιοι σε αναπληρωτές (και υποψήφιους αναπληρωτές) εκπαιδευτικούς.  Αντ’ αυτών το χιλιοπαιγμένο έργο περί ανάγκης διενέργειας …κάποτε διαγωνισμού του  ΑΣΕΠ και πρόσληψης 10000 μονίμων εκπαιδευτικών αλλά και το κάλεσμα στην ομοσπονδία να αποδεχθεί την αλήθεια των αριθμών του και να σταματήσει να αναφέρεται στα (πραγματικά)  κενά αλλά «να συμβιβαστεί με την ιδέα ότι φέτος τα σχολεία θα λειτουργήσουν με 500 κενά»!

Κι ανάμεσα σ’ όλα αυτά η αναφορά σε «διευθετήσεις» που θα κάνουν οι περιφερειακοί δ/ντές για τη μετακίνηση εκπ/κών σε κοντινούς νομούς και Δ/νσεις Π.Ε. ώστε να καλυφθούν κενά της μιας Δ/νσης από “υπεράριθμους” εκπαιδευτικούς της άλλης. Υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών μ’ άλλα λόγια που κρίνονται υπεράριθμοι μετά από συγχωνεύσεις (και δημιουργία υπεράριθμων) τμημάτων, κατάργηση του δασκάλου του ολοήμερου κ.ά. με παράνομες αποφάσεις των ίδιων των Περιφερειακών Δ/ντών και Δ/ντων Π.Ε., χωρίς αποφάσεις υπηρεσιακών συμβουλίων.

Κι αυτός ίσως ήταν ο κύριος στόχος της πρόσκλησης του υπουργού: συνεχίζοντας την επικοινωνιακή του πολιτική, να φαίνεται ότι έχει την αποδοχή ή την ανοχή της ΔΟΕ (ή να παρουσιάσει την ενημέρωση ως αποδοχή…) στην κατάφωρη αυτή παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Συνένοχους στο έγκλημα ψάχνει η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. Οι υπηρέτες αυτής της βάρβαρης πολιτικής των μνημονίων κυβέρνησης-Ε.Ε.-Δ.Ν.Τ. (και ο Λοβέρδος διαπρέπει χρόνια τώρα και σε διάφορα υπουργεία σ’ αυτό το ρόλο…) που κλείνει σχολεία και καταδικάζει στη διαθεσιμότητα-απόλυση ή την ανεργία εκπαιδευτικούς (και ανάλογα στις άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου…) ζητούν από τα θύματά τους να συναινέσουν στη σφαγή τους.

 

Είναι χαρακτηριστικές οι απαντήσεις που δόθηκαν στο Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. αναφορικά με το ζήτημα της αξιολόγησης που επιχειρεί να επιβάλει η κυβέρνηση στην εκπαίδευση, παρά τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών και όλων των Δημοσίων Υπαλλήλων ενάντια στην αξιολόγηση, αφού δήλωσε ότι οι διαδικασίες της αξιολόγησης – χειραγώγησης θα προχωρήσουν κανονικά, δίνοντας επικοινωνιακού χαρακτήρα «υποσχέσεις»  ότι θα ακούσει δήθεν  τις προτάσεις των εκπ/κών ομοσπονδιών για το θέμα αυτό μετά τις 16 Σεπτεμβρίου, διότι τώρα έχει «φόρτο εργασίας», αφού ασχολείται νυχθημερόν με το ζήτημα του ανοίγματος(;) των σχολείων, χωρίς μόνιμους διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών.

 

Ας μην περιμένει πρόθυμους να στηρίξουν αυτή την πολιτική ο Υπουργός Παιδείας.

 

Τα σχολεία δεν μπορούν να λειτουργήσουν, γιατί η πραγματικότητα των αριθμών λέει σήμερα ότι υπάρχουν περισσότερα από 6.000 κενά στην Π. Ε., χωρίς να υπολογίζουμε σ’ αυτά τους εκπ/κούς ειδικοτήτων των Δημοτικών Σχολείων ΕΑΕΠ (θεατρολόγους, εικαστικούς κ.ά.), ούτε τους εκπ/κούς της παράλληλης στήριξης.

Τα σχολεία δεν μπορούν να λειτουργήσουν, αν δεν γίνουν μαζικοί διορισμοί εκπ/κών για την κάλυψη όλων των κενών.

Οι εκπ/κοί της πρωτοβάθμιας εκπ/σης  μέσα από τις Γ. Σ. των Συλλόγων στο επόμενο χρονικό διάστημα, μέσα από κοινούς αγώνες με τους εκπ/κούς της Δευτεροβάθμιας και τους γονείς να οργανώσουμε τους αναγκαίους αγώνες, για την ανατροπή αυτών των πολιτικών και όσων τις εφαρμόζουν με απεργίες διάρκειας, αρχίζοντας με πανεκπαιδευτική συγκέντρωση διαμαρτυρίας με αίτημα μαζικούς διορισμούς εκπ/κών στις 19 του Σεπτέμβρη.

 

 

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕ ΘΕΛΟΥΝΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ – ΘΕΛΟΥΝΕ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ