ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ Όλοι την Τετάρτη 4 Ιουνίου, στις 2:00μ.μ. στην κινητοποίηση και παράσταση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης (Τσόχα 13), μαζί με Συλλόγους Εκπαιδευτικών και Γονέων.

 

 

                                                                                                                           Τρίτη, 3 Ιούνη 2014

 

Όλοι την Τετάρτη 4 Ιουνίου, στις 2:00μ.μ. στην  κινητοποίηση και παράσταση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης (Τσόχα 13),  μαζί με Συλλόγους Εκπαιδευτικών και Γονέων.

 

Tο ζήτημα των συγχωνεύσεων μας αφορά όλους.

Συνεχίζεται η ολομέτωπη επίθεση της κυβέρνησης στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση με την εφαρμογή μέτρων που στοχεύουν στην μείωση της ποσότητας των εκπαιδευτικών δομών με παράλληλη αύξηση των μαθητών ανά τμήμα και σχολική μονάδα

Η πολιτική αυτή στοχεύει – ανάμεσα στα άλλα – στη μείωση των δαπανών για την εκπαίδευση και αποτελεί μνημονιακή δέσμευση της συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ/ΝΔ. Σχεδιάζεται να συγχωνευτούν συνολικά 1700 σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας(1400 πρωτοβάθμια και 300 δευτεροβάθμια) όπως έχουν ήδη εγγράψει στον κρατικό προϋπολογισμό.

Σε πρώτη φάση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση καταργούνται 15 δημοτικά και 30 νηπιαγωγεία.  Συγχωνεύονται 128 δημοτικά  και 74 νηπιαγωγεία, χάνονται δηλαδή από τον χάρτη της εκπαίδευσης 79 δημοτικά και 67 νηπιαγωγεία !Επιπλέον υποβιβάζονται 130 δημοτικά και 20 νηπιαγωγεία. Στα νούμερα αυτά δεν υπολογίζονται οι οργανικές θέσεις των ολοήμερων τμημάτων που χάνονται στα συγχωνευμένα δημοτικά και νηπιαγωγεία. Χιλιάδες παιδιά θα στοιβάζονται σε υπεράριθμα τμήματα ενώ περισσότερες από 600 θέσεις εργασίας καταργούνται.

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε τις πρώτες συγχωνεύσεις προκειμένου να «μετρήσει» αντιδράσεις από γονείς μαθητές  εκπαιδευτικούς και να προχωρήσει στην εφαρμογή του συνόλου  της αντιλαϊκής  πολιτικής της

Η πολιτική των συγχωνεύσεων ΔΕΝ θα σταματήσει εδώ. Θα συνεχιστούν και την επό-μενη σχολική χρονιά. Θα έχουμε πολιτική περικοπών και στην αρχή του νέου σχολικού έτους (συμπτύξεις, διασπορά μαθητών).

 

Από τις συγχωνεύσεις δεν κινδυνεύουν μόνο τα συστεγαζόμενα σχολεία, αλλά και σχολεία με σχετικά μικρό αριθμό μαθητών,  αφού το ΥΠΑΙΘ προωθεί το μοντέλο των πολυδύναμων και πολυθέσιων σχολείων, για να λειτουργήσουν ως ΕΑΕΠ και ταυτόχρονα με την μείωση του κόστους να μονιμοποιήσει τη χρηματοδότηση της λειτουργίας μέσω των ΕΣΠΑ που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των αντιδραστικών αλλαγών στην εκπαίδευση και στο δημόσιο.

.

Το ΥΠΑΙΘ για να δημιουργήσει το σχολείο της αγοράς, δεν λογαριάζει ούτε τη δεδομένη νομιμότητα, προχωράει αναλαμβάνοντας την πολιτική ευθύνη, με προχειρότητα και κυνικότητα, σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις συγχωνεύσεων, με αβάσταχτη γελοιότητα, με στόχευση τη μείωση των σχολείων ώστε να προσεγγίσει το μνημονιακό στόχο της διαίρεσης του αριθμού των μαθητών  1/25.

 

Άρα θεωρεί πρόοδο την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και δεν λογαριάζει την όξυνση των μορφωτικών ανισοτήτων. Αυτή είναι η πολιτική του κατεύθυνση. Αυτό αποδεικνύεται από το κλείσιμο 1500 σχολείων και περίπου 10.000 τμημάτων, μέσα σε 10 χρόνια, παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των μαθητών παραμένει σταθερός

Σε όλη τη διαδικασία έγινε φανερό ότι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζονται ως αριθμοί που προκύπτουν από διαιρέσεις

Οι χτυπημένες μορφωτικές ανάγκες, τα κομμένα μορφωτικά δικαιώματα, η όξυνση των κοινωνικών ανισοτήτων, τα κοινωνικά δεδομένα της κρίσης, η απόλυτη αποτυχία των υπαρχόντων αναλυτικών προγραμμάτων, η γκετοποίηση των σχολείων, η εισβολή των επιχειρηματικών προγραμμάτων, η ένταση του μαθητικού «θορύβου», η διάλυση της ζωής και οι απολύσεις των εκπαιδευτικών, ΟΧΙ μόνο δεν ενδιαφέρουν το ΥΠΑΙΘ, αλλά αποτελούν τη στοχευμένη μεθοδολογία, πολιτική και πρακτική του.

Η πολιτική αυτή συνοδεύεται από μια προπαγανδιστική ρητορεία περί «ισότητας», «εξορθολογισμού», «ποιοτικών επιδόσεων» κ.α. με στόχο να συγκαλύψει την καταστροφή που επιτελείται σε όλα τα επίπεδα.

Για όλους αυτού τους λόγους :

‘Όλοι την Τετάρτη 4 Ιουνίου, στις 2:00 μ.μ. στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης (Τσόχα 13),

Δεν έχουμε άλλη ελπίδα εκτός από τη συλλογικότητα.

ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΑΣ

Κανένα σχολείο, κανένα τμήμα, κανείς μαθητής,

κανείς εκπαιδευτικός λιγότερος!

 

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ